Brain Buster Games

Nintendo DS-konsollen gir en alternativ metode for spill som tradisjonelt spilt med papir og penn. Sudoku og lignende oppgaver er tilgjengelig for DS, inkludert Agetec spill, "Brain Buster Puzzle Pak." Dette spillet inneholder fem Brain Busters som Sudoku og Kakuro. Alle oppgavene i spillet dra nytte av en valgfri hint system som lar deg stille inn i kampen for å få hjelp.

Sudoku

Sudoku fokuserer på logisk romlig tenkning. Styret er et 9-cellers med 9-cellers grid med linjer å dele nettet i ni 3-cellers med 3-cellers bokser. Du ordne tallene 1 til 9 i bokser, kolonner og rader slik at ingen tall gjenta. Mange av disse oppgavene begynne med noen tall allerede plassert, slik at du må løse resten av pusle rundt dem.

Kakuro

Kakuro er et spill litt som ligner på sudoku, men krever matematikk. Hver rad eller kolonne har et nummer trykket på slutten av den. Man plasserer tall innenfor rutenettet som legger opp til det totale antall ved enden av kolonnen. Utfordringen ligger i å få alle tallene legge opp på nettet, både vertikalt og horisontalt.

Lys på

I Light On, starter du med en serie av lyspærer som må du fylle brettet. Noen tall printet på nettet er avgjørende for hvor disse lampene går; du må så logisk bestemme hvor du skal plassere de gjenværende pærene. Målet er å belyse brettet ved å plassere alle pærene i de riktige posisjonene.

Nurikabe

Bygge en øy kjeden ikke krever en enorm mengde sand og geologiske forstyrrelser, i alle fall ikke på DS-konsollen. I Nurikabe, bygger du en rekke øyer basert på visse begrensninger. De ulike øyene du plasserer krever en viss mengde plass rundt dem, som er indikert på øyene. Du plasserer disse med pennen og kan måtte flytte hver enkelt et par ganger før du løse gåten.

Slitherlink

Slitherlink presenterer deg med en rekke fylt rutenett. Du gjør en eneste sammenhengende linje, men linjen kan ikke krysse seg selv. Tallet i hver celle bestemmer hvor mange ganger må man krysser den celle med streken. Hvis linjen har tallet 2 i det, for eksempel, må man bruke den linje to ganger. Sluttresultatet er en løkke utforming.