Computer Games forbundet med vold

Computer Games forbundet med vold


Siden utseendet på de første arcade maskiner i 1970, har PC og videospill blir mer avansert og realistisk. Med bedre grafikk og animasjon, utviklerne er i stand til å skape en mer visceral og involverende opplevelse for spilleren. Foreldrenes grupper og anti-gaming lobbyister har gitt uttrykk for at denne graden av innlevelse kan ha en negativ effekt på de som er utsatt for forslag. Disse er ofte forsterket av media, som publiserer gaming vaner av unge mennesker som har begått voldelige forbrytelser.

Training Tools

Motstanderne til videospill vold som oberstløytnant David Grossman, se voldelige dataspill som «drapssimulatorer." Grossman hevder at spillerne er i hovedsak "praktisere" voldelig aktivitet, noe som gjør dem mer villige og i stand til å begå voldelige handlinger akkurat som man kan bruke en flysimulator for å lære å fly et fly. Mediene nevner ofte gaming vaner av unge mennesker skyldig i voldelig kriminalitet.

Columbine skytespill Eric Harris produserte sine egne nivåer for "Doom", som ble feilaktig rapportert av media som er basert på hans skole. Ifølge MSNBC, ble Virginia Tech morder Seung-Hui Cho beskrevet av anti-gaming advokat Jack Thompson som en ivrig spiller av "Counter Strike" før navnet hans hadde selv annonsert til pressen. Et søk på hans hybel senere fant ingen bevis for at han har spilt noen spill i det hele tatt.

militære Games

Militær aksjon er et populært tema for videospill, som det er i filmer og litteratur. Blandingen av fare, heltemot og plikt er kraftige forteller enheter. Men å plassere en spiller i en simulering av en farlig, voldelig situasjon som faktisk eksisterer, og er basert på faktiske erfaringer med ekte mennesker, kan bli sett på som å være i dårlig smak.

EAs 2010 første person shooter spill "Medal of Honor: Tier One Operator" er satt i den afghanske operasjons. Bransje Gamers rapportert at familiene til de drepte eller skadde i konflikten har kritisert utbygger, spesielt for multi-player modus hvor halvparten av spillerne må spille som Taliban. De føler at det trivialiserer drapet på virkelige mennesker ved å simulere sine erfaringer i et stykke underholdning.

sandkasse spill

Begrepet "Sandbox" refererer til et spill som bruker en ikke-lineær struktur, som gir spilleren med en åpen verden å utforske. Disse spillene generelt gi spilleren mer frihet til å spille spillet som de vil, gjøre valg i stedet for å følge en rekke instruksjoner. Men dette åpner opp en rekke usmakelige alternativer.

Spillerne har muligheten til tilfeldig angripe og rane uskyldige innbyggere i spillverdenen. Dette vil som regel resultere i et svar fra politi, som spilleren kan også drepe, å skape en årsak-virkning-fortelling som avspillingskontrollene. Snarere enn en jevn prosesjon av identiske fiender, variasjonen og dynamisk respons av de ikke-spillbare figurer ligne innbyggerne i en faktisk byen, skape en større grad av innlevelse og realisme.

Ifølge den britiske Daily Telegraph, Thailand utestengt "Grand Theft Auto IV» i 2008 etter en tenåring drept en drosjesjåfør og forsøkte å stjele bilen hans, til tross for ikke å vite hvordan du skal kjøre. Han hadde vært ute etter å stjele penger for å spille spillet.

Extreme Gore

Spill som «Manhunt», «Mortal Kombat» og «Madworld» -funksjonen ekstremt grafisk, stiliserte volden som anti-spill aktivister hevder kunne ufølsomme folk til voldelige bilder, noe som gjør dem mer sannsynlig å begå lignende forbrytelser.

The Journal of Applied Cognitive Psychology publisert en studie i januar 2010 som er beskrevet et eksperiment utført av forskere ved Torontos Ryerson University. De testet spillere og ikke-spillere av begge kjønn for sin evne til å huske sjokkerende bilder fra et utvalg av godartede bilder. Teoretisk sett disse "ufølsomme" for vold bør være mindre sannsynlig å huske de ubehagelige bilder, men resultatene viste at de var like forstyrret som ikke-spillere. Disse resultatene antydet at disse menneskene av lyd sinn, i stand til å skille fantasi fra virkelighet, ikke sette likhetstegn mellom videospill vold til faktisk vold.