Feilsøking GBA Handling Replay

Feilsøking GBA Handling Replay

Det grunnleggende

Action Replay for Nintendos Game Boy Advance håndholdte spillkonsoll er en liten enhet som gjør det mulig for en bruker å endre bestemte funksjoner i et spill ved å skrive inn i en serie av "jukse koder". På grunn av innholdet av enheten, kan det av og til føre til gamere problemer. For eksempel, hvis på noe punkt du finner ut at du ikke klarer å laste inn en spillets lagret fil det er sannsynligvis fordi du har lagret et spill med en jukse aktivert. Dette kan føre Action Replay til å ødelegge et GBA spill flash minne. Du kan slette filen og har spillkassett arbeid igjen, men all fremgang finnes på som lagrer filen vil gå tapt.

Førsteparts Games

Nintendo har gått ut av deres måte å gjøre det umulig å bruke en første-partyspill (spill laget av Nintendo selv) og en handling Replay samtidig. Tegn på dette kan inkludere spillet fryser i løpet av første nivå mens juks er aktivert, og spillet ikke å laste i det hele tatt. Hvis spillet fryser under lasting med Action Replay, det eneste valget du har er å slå den av, deaktivere noen koder, og spille spillet som normalt. Hvis du prøver å bruke Action Replay-og din GBA spill er Nintendo-laget, i motsetning til en tredjepart som Sjeldne eller Squaresoft, er det en god sjanse for at du vil ikke kunne bruke enheten i det hele tatt.

Utgåtte

Mens GBA Handling Replay er fortsatt i stand til å bli kjøpt i de fleste elektronikkbutikker, har støtte for det blitt avbrutt av utvikleren for over et år. Dette vil hindre at nye koder fra å bli lastet inn programvaren i enheten. Hvis du prøver å finne koder for et spill og spillet i seg selv kom ut nylig, det er en utmerket mulighet som koder for det spillet rett og slett ikke eksisterer og vil trolig aldri, i hvert fall så langt Action Replay er bekymret.