Hasbro forverring Instruksjoner

Forverring er en klassisk marmor race spill som er en variant av 1962 brettspillet Pachisi. Den ble introdusert i 2002 av Parker Brothers, en divisjon av Hasbro, og er designet for to til seks spillere i alderen seks og oppover. Forverring inkluderer en 20 tommer med 20 tommers fargerikt spill bord, en terning og 24 fargede klinkekuler. Få dine klinkekuler hjem uten å få dem forverres.

Bruksanvisning

1 Brett ut spillbrettet og legg den på et flatt, tørt underlag. Velg fire av samme farge kulene og plassere dem i matchende farge base, instruere de andre spillerne til å gjøre det samme. Rull terningen; spilleren med flest går først, etterfulgt av spilleren til venstre.

2 Rull terningen; prøver å starte eller flytte en av kulene. En sekser, og du får en ekstra tur.

3 Start en marmor. Rull en ett eller seks for å være i stand til å flytte en av kulene fra "Base" posisjon til "Start" posisjon - du kan ikke flytte noen kuler rundt banen før du har flyttet dem fra "Base" til "Start . " Du må rulle en eller seks for å gjøre dette, og bare en marmor gangen kan okkupere "Start" plass.

4 Flytte en marmor som er ute av "Base" posisjon. Rull terningen; flytte marmor antall plasser indikert klokken langs den fargede sti å følge faste piler. Etter at du har startet en av kulene, når du kaster en eller en seks du kan enten bruke den sjansen til å flytte en marmor fra "Base" posisjon til "Start" posisjon, eller du kan flytte en marmor langs stien antall plasser indikert.

5 Hoppe over en annen spillers marmor. Flytt marmor antall plasser som er angitt på rull med terningen og hoppe over en annen spillers marmor, teller det som en av dine områder. Du kan ikke hoppe over eller land på egen hånd marmor. Hvis en av kulene blokkerer veien, så du kan ikke flytte marmor i det hele tatt. La kulene der de er og din tur ender. Men hvis det er din tur, og du blir sittende fast bak en av dine egne kuler og har mer enn en marmor aktiv på banen, og deretter flytte en annen marmor i stedet.

6 Land på en motstandere marmor og "forverre" den. Spillere må lande på en motspillers marmor med eksakt telling til "forverre" den. Spilleren som landet på plass ved eksakt telling nå får plass. Marbles som er "forverres" må flytte tilbake til "Base" posisjon. De må nå rulle en ett eller seks for å gå til "Start" og begynner stien igjen. Marbles kan ikke "Forverret" mens i "Base" eller "Home" -posisjon.

7 Bruk en "Star" plass snarvei for å få din marmor hjem raskere. Land en av dine klinkekuler ved eksakt telle på en "Star" plass. Rull terningen på din neste tur; flytte marmor klokken rundt "Star" snarvei antall plasser indikert. Fortsett å flytte marmor i "Star" snarvei på dine svinger. Avslutt snarveien på sti som fører til "Home". Fortsett å bevege marmor langs banen for de resterende dør teller.

8 Bruk "Center" space super-snarvei. Rull terningen og lande marmor ved nøyaktige telling på "Center" plass og bruke den som en super-snarvei til noen "stjerne" plass. Vent på neste sving og prøve å rulle en en - du kan bare flytte fra "Center" plass ved å rulle en. Avslutt "Center" plass på "Star" plass nærmest din "Home". Rull terningen på neste sving og flytt marmor antall plasser som er angitt på banen til "Home". Du kan også flytte fra en "stjerne" plass til "Center" plass ved å rulle en.

9 Få en klinkekuler hjem. Rull terningen på din tur; flytte marmor med eksakt telling til en av de fire mellomrom i "Home" område. Du kan ikke hoppe dine egne kuler, og du må flytte marmor hele dø teller når du prøver å få "Home".

10 Få alle fire av dine klinkekuler inn i "Home" område først, og du vinne spillet.

Hint

  • Dette spillet inneholder små biter som kan føre til en kvelningsfare. Det er ikke beregnet for barn under tre.