Horseshoes offisielle reglene

Hestesko, spillet som krever spillerne å kaste store hestesko på en stake i bakken, er godt kjent for sin tilhengerskare blant alle aldre. Det er pick-up spill, ligaer og turneringer for den interesserte spiller. Men de offisielle reglene er ofte vanskelig å forstå, spesielt når du prøver å sortere ut kompliserte språket i noen regelbøker.

Spilloppsett

Spillet av hestesko spilles med to lag og to groper. Gropen skal måle 43 "til 72" lang og 31 "til 36" wide. Baksiden av hver grop bør være 46 fot fra baksiden av motstanderlagets pit. Gropen bør bestå av leire, støv eller sand, og konsistensen skal være myk og kitt-aktig. Dette kan kreve vanning og slå jorden før spillet begynner. Gropen bør også være i vater og fri divots og hindringer.

Hver pit inneholder en stake, plassert minst 21 "fra forsiden og baksiden av gropen. De to eierandeler i spillebanen må være 40 fot fra hverandre. De må være fast i bakken, må toppen være 14" til 15 " over bakken og innsatsen må helle 3 "mot opposisjonelle innsatsen. Hver pit må også inneholde en løpssperre. Denne bakplate må være minst en fot høy og 3 fot bak innsatsen.

Den hestesko selv må veie under 2 lbs. 10 oz .; det må være mindre enn 7 1/4 "bred og 7 5/8" lang. Ved legging av ansiktet ned, kan hver hestesko ikke overstige 1 "i høyden.

Spillets

To spillere kan spille hestesko, men lagets hestesko med fire spillere, også kalt dobler, er mer populært. Spillet starter med en spiller kaster en hestesko fra siden av graven. Den andre spiller kaster deretter en hestesko fra den andre siden av samme gropen. Hver deltager kaster to hestesko i hver inning, forsøker å ringe hestesko rundt bålet. En hestesko regnes som en ringer hvis det helt omslutter innsatsen; en rett kant plassert mot tips av hestesko må dekke, men ikke røre, innsatsen. Poengene beregnes hver inning basert på nærhet av hestesko til bålet. Enhver hestesko som lander i pit kalles en levende hestesko og kan score poeng for et lag.

Mens det er flere telling, er avbestillings scoring metoden mest vanlig. I dette scoring system, alle levende hestesko i gropen som ikke ringers er potensielt verdt ett poeng. Alle ringers er potensielt verdt tre poeng. Den spilleren som hestesko er nærmest stake score poeng. Hvis en spiller har to hestesko i graven, men bare en er nærmere enn den andre spilleren hestesko, spilleren scorer ett poeng. Men hvis spillerens to hestesko er nærmere spill enn noen av de andre spillernes hestesko, som spiller scorer to poeng. En ringetonen er verdt tre poeng; hvis hver spiller får en ringetone, er ingen poeng tildeles for ringere. Spilleren med den nærmeste hestesko i pit deretter ett poeng.

Hvis du spiller dobler, spillerne på motstander pit konkurrere i en inning, retur hestesko. Spillet fortsetter til en av spillerne nå 21; offisielle turneringsspill går opp til 50.