Hva er fordelene ved den virtuelle verden?

Hva er fordelene ved den virtuelle verden?


Den virtuelle verden er knyttet til Internett, blogger, spill og alt av cyberspace. En enkel dag surfer på Internett kan være tenkt som surfing en virtuell verden. Du finner en interessant artikkel, stoppe deg surfing og begynne å lese, lære, oppleve. Det kan ikke være et fullt taktile opplevelsen, unntatt mus og tastatur, men det er en virtuell opplevelse likevel.

Virtual Freedom

Den første fordelen av en virtuell verden er friheten. Friheten til å lese hva du ønsker å lese, se hva du ønsker å se, og med mindre noen svært utspekulerte linjen krysses, være tryggere for å ha gjort det. Den typiske virtuelle verden trives på anonymitet, som repulses noen brukere og styrker andre. Anonymitet tillater folk å spille ut sine fantasier, lese artiklene de ville aldri tør lese i offentlig og selv lære noe som hjelper dem å vokse som menneske. Så er det opplevelser som "Second Life" som tilbyr folk valget mellom å leve helt forskjellige virtuelle liv og handle ut gjennom sine avatarer.

Virtuell virkelighet

Spill er i ferd med å viske ut grensen mellom hva som er ekte og hva som er et verk av fiksjon. Ta Microsofts Kinect, for eksempel. Det er en motion-sensing kamera som tolker virkeligheten kroppens bevegelser og oversetter dem til Xbox 360. Tilfeldigvis det er akkurat der virtuell virkelighet er overskriften som noen tror at i fremtiden, vil vi være i samspill med teknologi gjennom gester og bevegelser, akkurat som mennesker gjør nå med Kinect.

Social Networking

Spill pleide å være ting av utstøtte og asosial oddballs som ikke spiller godt med andre. I dag, takket være nettsamfunn som Facebook og MySpace, spill er en vanlig kilde til samhandling og krangler for vanlige mennesker. Begrepet "gamer" har også gjennomgått en radikal endring på grunn av denne nye bølgen av "sosiale spill." En mor som har investert tid, og muligens enda penger, i Farmville kan nå betraktes som en "gamer" blant den nye bølgen av "sosiale virtuelle verdenene spillere."

Advancing Reality

Virtuell virkelighet synes å bli mer og mer ekte. Dette høres kanskje rart for noen, men det er den retningen som teknologien er på vei. Motion-sensing teknologi, berøringsskjerm grensesnitt, sosiale virtuelle verdenene spillere, iPads - alt i vårt samfunn er i endring mot rent taktile opplevelser eller en mer subtil form for interaksjon. Hvis du ikke føler for å trykke på en knapp for å ringe noen, kjøpe en iPhone og trykker på en virtuell knapp. Hvis du føler for å være en bonde, få på Farmville med vennene dine, og deretter fortsette å plante og gjødsle virtuelle avlinger; du kan også kjøpe virtuelle elementer med dine hardt opptjente penger hvis du er så tilbøyelig. Hvis du ønsker å unngå menial oppgaven med å måtte lære hva knappene gjør hva, og hvordan du kan kontrollere din karakter og kameraet ved hjelp av to tommelspaker, kjøpe en Kinect. På denne prisen, vil taktile opplevelser bli arkaisk på kort tid.