Hva Formål Må Rolle Nivåer Spill i «Final Fantasy 13"?

Hva Formål Må Rolle Nivåer Spill i «Final Fantasy 13"?


Den langvarige «Final Fantasy» -serien av rollespill laget av Square Enix er kjent for sin fleksible "Job" system, som lar deg tilpasse ditt parti ved å tildele hvert medlem en viss bestemt sett av ferdigheter. Gjennom hele spillet, vil figurene dine øke stillingsnivåer for å låse opp nye evner og forbedre sine statistikker. I 2009 er "Final Fantasy XIII," the system for figurtilpasning er omdøpt til "rolle" system og fungerer på en lignende måte. Som du fremgang, hver figurs "rolle level" øker jevnt og trutt, og legger bonuser til karakteren og til fest.

Commando

Den skade håndtere forkjempere for «Final Fantasy XIII," commando rolle er designet rundt fysisk skade, både for tegnsettet i denne rollen, og for partiet. Bonusen til festen starter på 5 prosent for et nivå en commando, økende til 15 prosent for et nivå 5 commando. I tillegg vokser commando egen skader med 50 prosent hvis du fullt nivå rollen. Flere tegn med commando rollen vil automatisk stable sitt parti bonus til fordel for alle.

Ravager

Ravager er commando magiske motstykke, og tilbyr en rekke elementære basert staver å ødelegge fiendtlige styrker. I tillegg til magi skade, fyller ødelegg kjeden måleren raskere enn andre roller. Kjeden måleren er en meter festet til hver fiende mål som øker hver gang du angriper; som måleren øker, tar mer og mer skade fienden. Utjevning din ødelegg rolle nivå ikke bare øker det tegnet evne til å fylle kjeden måler, men tilbyr en liten bonus til partiets fyll fart også. Mye som commando, vil to eller flere ravagers kombinere sine rolle bonuser additivt.

Sentinel

Hver part trenger noen til å absorbere skaden fra utfordrende fiendtlige monstre, og at rollen er domenet til sentinel. I tillegg til å trekke ire av fiender, kan sentinel motangrep når truffet og øke hans eller hennes medfødte forsvaret i løpet av en lang kamp. Denne ekstra forsvar bærer over i sentinel rolle bonus, som stadig reduserer all skade mottatt av parten som sentinel gevinster rolle nivåer. Dine sentinel tegn kan få en personlig skade reduksjon på opptil 50 prosent på nivå fem, mens trekke 14 prosent skade mottatt fra resten av partiet. Selv om du kan legge til flere voktere å øke defensive bonus, tallene stable multiplikativt, hindrer deg i å nå 0 prosent skade tatt. I stedet vil du se skarpt avtagende avkastning fra flere høyt nivå voktere i partiet.

Saboteur og Synergist

De spesialeffekter kunstnere av «Final Fantasy XIII» er den sabotør og synergist. Begge roller utmerke seg på å bruke kraftige statuseffekter til alle combantants i slaget; synergists tilby "buffs" eller positive effekter, mens sabotører plage fiender med negative "debuffs." For eksempel kan synergist øke hastigheten på partimedlemmer mens sabotør reduserer hastigheten på fiender. Saboteur rolle nivåene øker sjansen for å lykkes som gjelder debuffs, mens et høyt nivå synergigevinster en stor økning til varigheten av alle parti buffs. Begge roller fungere som voktere når flere partimedlemmer av samme type er funnet; du vil få mindre og mindre av en avkastning på bonuser hver gang du legger til en ekstra sabotør eller synergist til festen.

Medic

«Final Fantasy XIII er" utpekt healer er medic, en støtterolle som også inkluderer gjenopplive døde partimedlemmer. Den medic sin spillestil er det enkleste i spillet, og tilbyr kun seks staver. Din belønning for utjevning en lege er en betydelig økning i helsepoeng utvinnes fra "Cure", "Cura", "Curasa" og "Curaja" healing staver som utgjør hoveddelen av Medic arsenal. I likhet med commando og ødelegg, tildele mer enn ett høyt nivå medics gir deg en additivt stabling HP recovery bonus; mange leger betyr masse, masse healing.