Hvor å Endre Pokemon til Digimon i "PokeStarter"

Hvor å Endre Pokemon til Digimon i "PokeStarter"


Pokemon serien har tjent nesten $ 16 milliard på verdensbasis. Fans av serien skaper Pokemon uansett hvor de kan. En omfattende Pokemon add-on er "PokeStarter" utvidelsespakke for Enterbrain er "RPG Maker XP." "PokeStarter" gir brukerne lage sine egne dataspill med "RPG Maker XP" all grafikk, lyder og koder for å legge til fungerende Pokemon spillet. Men hvis mer teknologisk avanserte Digimon er ønskelig, den "PokeStarter" pack kan endres for å imøtekomme inkludering av disse "digi monstre."

Bruksanvisning

1 Klikk "Start" og deretter "Min datamaskin". Naviger til "RPG Maker XP" installasjonsmappen og dobbeltklikk.

2 Dobbeltklikk på "PokeStarter" -mappen.

3 Dobbeltklikk på "Graphics" -mappen. Inne i "Graphics" -mappen er 14 mapper. Du skal jobbe med "Battlers" og "Icons".

4 Dobbeltklikk på "Battlers" -mappen. Her finner du bilder av 493 Pokemon. Det er fire forskjellige bilder for hver av de 493 Pokemon: Front view, tilbake utsikt, forside utsikt i sterkt lys for å betegne tegnet er valgt, og bakfra i sterkt lys for å betegne tegnet er valgt. Alle bildene viser Pokemon mot venstre.

5 Bla gjennom Pokemon bilder og finne Pokemon du vil erstatte med en Digimon. Velg en Pokemon hvis makt og trekk tilsvarer Digimon erstatning. Legg merke til at filnavnene på de fire bilder for Pokemon du ønsker å erstatte. For eksempel, hvis du ønsker å bytte ut Pokemon Venusaur med Digimon ElDradimon, ville du ta oppmerksom på de fire Venusaur bilde filnavn: "003.png" (sett forfra), "003b.png" (sett bakfra), "003s .png "(sett forfra valgt) og" 003sb.png "(bakfra valgt).

6 Naviger til mappen som inneholder Digimon sprites. Digimon sprites kan bli dratt fra et spill eller ROM som du eier, eller lastet ned fra Digimon fora eller bilder søk på internett. Finn Digimon du vil ha i spillet og endre navn på filene for å matche Pokemon filnavn som du vil erstatte. For eksempel, finn en sprite av ElDradimon vendt forover, høyreklikk på bildet, velg "Gi nytt navn", og skriv "003.png." Endre navn på en sprite av ElDradimon, bakfra, "003b.png", en sprite av ElDradimon, forfra valgt, "003s.png", og en sprite av ElDradimon, bakfra valgt, "003sb.png."

7 Hold nede "Ctrl" -tasten på tastaturet og klikk på de fire filene du omdøpt. Dette vil velge dem. Fremdeles holder nede "Ctrl" -tasten, trykk på "C" -tasten for å kopiere filene.

8 Naviger tilbake til "Battlers" -mappen. Trykk "Ctrl" og "V" samtidig for å lime omdøpt filer inn i "Battlers" -mappen. Det vises en melding som spør om du vil erstatte de eksisterende filene. Bekreft ved å klikke "Ja." De fire Pokemon bilder er nå endret til Digimon bilder.

9 Naviger til "Icons" mappen. Dobbeltklikk på "Icons" mappen. Finn Pokemon du bare erstattes med en Digimon i "Battlers" -mappen. Det vil være bare ett bilde. For eksempel, finn Venusaur bildet, "icon003.png." Legg merke til navnet.

10 Gå tilbake til mappen på Digimon sprites. Gi nytt navn til et ikon av Digimon du vil ha i spillet ditt med filnavnet til Pokemon den erstatter. For eksempel, endre navn på et bilde av et ikon av ElDradimon, "icon003.png." Deretter trykker du "Ctrl" og "C" for å kopiere bildet.

11 Naviger tilbake til "Icons" mappen og trykk "Ctrl" og "V" samtidig for å lime omdøpt ikonbilde. Klikk "Ja" når du blir spurt om du vil overskrive den eksisterende filen. Du har nå erstattet en Pokemon med en Digimon. neste gang du åpner spillet filen i "RPG Maker XP," Digimon vises.

Hint

  • Lage kopier av de opprinnelige "Battlers" og "Ikoner" mapper hvis du vil beholde Pokemon bildene for fremtidige spill.
  • Når døpe filer, må du sørge for å være nøyaktig eller Digimon vises ikke i spillet.