Hvordan å utføre en 3-on-3 Basketball krenkelser Med Screen and Roll
3-on-3 Basketball er en flott mulighet til å bygge kompetanse og har mye moro. Denne artikkelen fokuserer på en offensiv sett som utnytter Screen and Roll. The Screen and Roll er det mest effektive verktøyet i 3-on-3 krenkelser.
Bruksanvisning
Hvordan komme i posisjon
1 Tilordne stillinger for "High Elbow" støtende sett. Ideelt sett bør hver spiller kunne spille flere posisjoner for å utnytte matchup fordeler.
PG = Point Guard
W = Wing
P = Post
2 PG starter med ball på toppen av nøkkelen. I de fleste 3-on-3 turneringer, må ballen gått inn i bildet for å starte den straffbare handlingen.
3 W er på frikast linjen forlenget omtrent der den utvidede linjen ville møte de tre-punkts linje. W velger å starte på høyrekanten eller venstre ving.
4 P setter opp i hjørnet på samme side som W. P skal være i flukt med W 12 til 15 fot borte.
Hvordan Execute Alternativ 1 (Baseline Screen)
5 PG går til W og kutt til motsatt ving. Dette blir i hovedsak PG forsvarer unna ballen så P og W kan jobbe en to-person spill.
6 P kommer opp fra hjørnet og setter en skjerm for W mens mot den halve banen linje (tilbake til baseline).
7 W bruker skjermen og penetrerer mot grunnlinjen.
8 P ruller fra skjermen mot albuen.
9 W gjør den beste beslutningen mellom å ta en sjanse (hopp skudd eller lay-up), passerer det rullende P, eller hopp over passerer til PG for et hopp skudd.
Hvordan Execute Alternativ 2 (Lane Screen)
10 PG går til W og kutt til motsatt ving. Dette blir i hovedsak PG forsvarer unna ballen så P og W kan jobbe en to-person spill.
11 P kommer opp fra hjørnet og setter en skjerm for W mens mot sidelinjen (tilbake til kjørefelt).
12 W bruker skjermen og trenger inn i kjørefelt.
13 P ruller fra skjermen mot blokken.
14 W gjør den beste beslutningen mellom å ta en sjanse (hopp skudd eller lay-up), passerer det rullende P, eller passerer til PG for et hopp skudd.
Hvordan Execute Alternativ 3 (Slip Screen)
15 PG går til W og kutt til motsatt ving. Dette blir i hovedsak PG forsvarer unna ballen så P og W kan jobbe en to-person spill.
16 P tilnærminger W for å sette en baseline skjerm.
17 Som P blir nesten i posisjon til å sette skjermen, P "glipper" det ved å kutte til kurven for en pasning fra W for en enkel lay-up.
18 Hvis P ikke får pass fra W, P skjærer gjennom kjørefelt og setter en tilbake skjermen for PG. PG leser forsvaret og kutt til åpent sted for en pasning fra W eller forblir klar av banen hvis W begynner å kjøre til kurven.
Hint
- Hvis et skudd ikke blir tatt innenfor rammen av dette stykket, kan teamet satt opp igjen, kjøre ekstra skjerm og rundstykker, eller se til å trenge til kurven for å skape muligheter.
- Hold spillerne spredt på banen så mye som mulig-det er vanskelig å forsvare tre spillere som er spredt ut