Hvordan få ideer til Science prosjektmodeller

Hvordan få ideer til Science prosjektmodeller


Vitenskap prosjekter representerer en mulighet til å ta med egne interesser til klasserommet. De krever ofte mer arbeid enn gjennomsnittet oppdrag som de krever at du finner spesielle materialer, utføre dine egne eksperimenter, og bruke tid på planlegging før prosjektet starter. Hvis prosjektet vokser ut av din egen kreativitet eller løser et spørsmål du alltid har ønsket å svare, vil den ha en bedre sjanse til å holde oppmerksomheten. Dette kan være forskjellen mellom å nyte den kreative prosessen og slugging gjennom prosjektet bare for å få det overstått.

Bruksanvisning

1 Lag en liste over ting du liker å gjøre. Noe som interesserer deg kan låne seg til et prosjekt. Det kan være så enkelt som nyter å spille dataspill eller lytter til musikk. Slike ideer kan føre til en modell som forklarer hvordan en PC-skjerm fungerer eller hvordan øret fanger lyden. Hvis det er ting du finne nyttig, spør deg selv hvorfor. Se etter feil i ting du bruker hver dag og tenke over hvordan de kan bli bedre.

2 Lag en liste over gjenstander forbundet med ting du liker eller ting som kan forbedres. Gi deg selv mer enn to eller tre alternativer. Tenk at mange ting må arbeide sammen for å gjøre de tingene du gjør mulig. Hvis interessen er datamaskiner, kan listen inneholde skjermer, harddisker, prosessorer, kretser og elektroner. Hvis det er musikk, kan den inneholde CDer, høyttalere, MP3-filer, lydbølger og det menneskelige øret.

3 Studer oppdrags retningslinjer. Hvis det er et klasserom oppdrag læreren din kan ha gitt deg et sett med instruksjoner. Hvis du har tenkt å gå inn i modellen på en rettferdig eller konkurranse, se nøye på de retningslinjer som de gir. Du kan også vurdere hva dommerne ser etter. Ifølge nettstedet, Cool Science Projects, et konkurranse Prosjektet er organisert, ren og leselig. Det bør foreta nødvendige rapporter lett tilgjengelig, og rapportene selv bør vise tydelig hvordan prosjektet følger de nødvendige vitenskapelige prosedyrer.

4 Bestem hva vitenskapelige prinsippet modellen vil utforske for hvert element på objektliste. Hvis du trenger å gjøre et eksperiment, skrive ut hvordan det vil følge trinnene i den vitenskapelige metode: spørsmålet, forskning, hypotese, eksperiment, analyse og kommunikasjon av resultater.

5 Tippe utfordringer og kostnader. Ta elementene på listen som virker mest interessant for deg, som også oppfyller retningslinjene. For hvert element, lage en liste over materialer du trenger for det hvis du har gjort det til en modell. Spør deg selv om noen elementer vil bli dyrt, vanskelig å finne, eller vanskelig å jobbe med. I så fall vurdere å unngå disse prosjektene.

6 Begrense det ned til de ideer som både tilfredsstiller oppdrags krav og krever materialer du vet du kan få. Skissere en modell for hver av disse ideene. Når du har et bilde av hva sluttproduktet skal se ut, velge det prosjektet som er mest interessant for deg.

Hint

  • Søk på nettet for vanlige forskningsprosjekter og unngå å gjenta ideer som har blitt gjort mye i det siste.