Hvordan komme i gang med Dungeons & Dragons

Hvordan komme i gang med Dungeons & Dragons


I 1974, Gary Gygax og Dave Arneson publisert Dungeons and Dragons og startet et nytt spill sjanger. Dungeons and Dragons, eller D & D som det er allment kjent, har utviklet seg mye i løpet av årene. Fra 2011 er den gjeldende versjonen av D & D den fjerde utgaven (forkortet 4e). Den enkleste måten å komme i gang med dette ikoniske spillet systemet er å bruke Quick Start-reglene. Den gratis PDF inneholder en forenklet versjon av kjernen regler, en forklaring på hvordan spiller utvikler seg og forhåndslagde tegn.

Bruksanvisning

1 Les Quick Start-reglene. Dette vil gi deg en idé om hvordan systemet fungerer, hva reglene er, hvordan gjøre tegn og annen viktig informasjon. Den korte versjonen av dette er D & D mekaniker, som er basert på en d20, eller tjue-sided dø. Alle testene - ferdighetskontroller, bekjempe og spare kaster - gjøres ved å rulle en d20, og legger til alle relevante modifikatorer og sammenligne dette tallet til målet nummeret. For ferdighetskontroller, er målet antall bestemmes av vanskelighetsgraden av oppgaven. For kamp, ​​er det målets Armor Class (AC), heltemot (FORT), Reflex (NR) eller viljestyrke (vil). For sparing kaster, er målet nummer 10.

2 Finn en gruppe. Det er mange måter å gjøre dette. Bruk et nettsted som tillater spillere å legge inn "ønsker annonser" for spillere eller Dungeon Masters. Verve dine venner og familiemedlemmer. Besøk din lokale spillbutikk, og bli med på en av sine vanlige spilløkter. Du kan også bruke Veiviser nettsted for å finne noen lokale butikker eller grupper som er vert for møter arrangementer. D & D Encounters er et ukentlig meetup der DMs kjøre eventyr moduler som tilbys av Wizards. Møter er åpne for alle interesserte spiller og er en enkel måte å lære å spille D & D.

3 Velg ett medlem av gruppen for å være den Dungeon Master, eller DM. Dette er den personen som vil kjøre spillet. DM spiller alle ikke-spilleren tegn eller NPCer, forteller historien og gjør de endelige beslutninger om hvorvidt du lykkes eller mislykkes til enhver oppgave. DM jobb er å holde historien går, opprettholde gruppen samhold og veilede spillerne som de gjør sin vei gjennom eventyret.

4 Velg en karakter. Quick Start-reglene inneholder forhåndslagde ( "PreGen") tegn som allerede er bygget for deg. Dette er den enkleste måten å komme i gang. De pregens er en dverg fighter, Halfling Rogue, Human Wizard, Half-Elf Cleric, Dragonborn Paladin og Tiefling Warlord.

5 Begynn et eventyr. Den enkleste måten å gjøre dette på er å bruke en modul. Du kan kjøpe en modul, eller selvstendig eventyr, fra din lokale spillbutikk. Du kan også laste ned en PDF av en av gratis start moduler fra Wizard nettsted. Disse modulene inneholder all den informasjonen en DM trenger for å kjøre en kort eventyr. Moduler angi hvor mange spillere og hvilke karakter nivåer er optimal for den aktuelle eventyr. Velg en som er rettet mot første nivå tegn og antall spillere i gruppen din.