Hvordan lage en Race kart i Halo Reach

Som i tidligere Halo-spill, «Halo: Reach» kan du konkurrere med andre spillere i en rekke ikke-tradisjonelle spillmoduser, inkludert flere racing varianter. Reach kraftige Forge nivå editor gir deg ytterligere kontroll over spillmodus, slik at du kan lage din egen racing arena for en fullt tilpasset flerspilleropplevelse.

Bruksanvisning

1 Begynn «Halo: Reach» og åpne "forfalske" ledd fra hovedmenyen. Velg "Game Type."

2 Open "Race" og velg enten "Race" for å lage en lineær eller looping veddeløpsbanen eller "Rally" for å lage en overland veddeløpsbanen med tilfeldige sjekkpunkter. Hvis du tidligere har opprettet en tilpasset racing gametype du ønsker å bruke i stedet, kan du velge det her. Mens Forge fungerer uten å velge en gametype, denne rammen gjør det mye enklere å skreddersy et kart løp uten å endre grunnleggende modus type.

3 Åpne "Map" menyen og velg standard kartet for å redigere. Mens noen kart vil operere med racing gametypes, den "Forge World" kart gir flest tilpasset landskapet alternativer og den største redigeringsområdet og er et godt utgangspunkt for en racerbane. Vent på kartet for å laste og velg "Start spillet."

4 Trykk opp på navigasjonsknappen for å angi redigeringsmodus. Trykk "X" for å åpne objektet vinduet og velge nye objekter og målsettinger for å plassere på kartet.

5 Bruk "Gadgets", "natur" og "konstruksjoner" menyer for å bygge den fysiske spor og hindringer. Ikke bruk hele minnet budsjett, så du vil trenge ekstra minne til å plassere rase eiendom elementer.

6 Åpne "gyting" -menyen og plassere en "Initial spawn" element på det punktet du ønsker kappløpet om å begynne. Trykk "X" og åpne elementet "Advanced" -menyen. Still Spill Type Etikett egenskapen til "Race_Spawn." Dette vil gyte alle spillere på et kjøretøy i nærheten av dette punktet. Hvis du ønsker å lage forskjellige utgangspunkter for forskjellige lag, plassere flere gyte poeng og sette deres "Team" egenskaper som ønsket.

7 Åpne "Mål" -menyen og plassere flere "Hill Marker" objekter rundt som kartet for å tjene som rase sjekkpunkter. Trykk "X" over hver markør og satt sin Shape eiendom til "Ingen".

8 Åpne "Advanced" -menyen for hver markør. Still Spill Type Etikett verdien til "Race_Flag." Sett "spawn Sequence" verdi i henhold til den rekkefølgen du ønsker sjekkpunkter skal vises. Sørg for at "Place at Start" og "Game-spesifikke" egenskaper er begge satt til "true".

9 Trykk på "Start" og velg "Lagre som New Map" for å spare banen til harddisken. Velg det fra Tilpasset spillmenyen for å spille en kamp på kartet. Kontroller at du bruker den tilsvarende "rase" eller "Rally" gametype eller Kartet vil ikke fungere skikkelig.

Hint

  • Du trenger ikke å plassere biler for banekjøring med mindre du senere standard rase spillmoduser. Disse modusene gyte spillere med biler automatisk.