Hvordan lage Fighting spill

Den slåssespill sjangeren har en lang og etasjes historie, full av oppturer og nedturer, rungende triumfer og forbløffende feil. Fra den opprinnelige, pixilated uhyrer å glatte, dagens titler på de mest avanserte spill-systemer på Jorden, det synes å være noe som fanger en gamer hjerte som å bruke en digital avatar å slå livet ut av en digital avatar. For å lage din egen slåssespill, trenger du mye kompetanse på ulike felt, eller du trenger å jobbe med mennesker som har det kompetanse.

Bruksanvisning

1 Skriv opp den grunnleggende forutsetningen for slåssespill. For eksempel er det Alien vs menneske på en serie av fjerne planeter, eller mutant vs zombie på en post-apokalyptisk Earth?

Det trenger ikke å være en ekstremt grundig premiss, siden den grunnleggende ideen bak et slåssespill er non-stop virtuell blodbad, ikke ransakelse karakterutvikling.

2 Kjøttet ut en historie fra premisset som omfatter din viktigste plot points, inkludert en begynnelse og slutt. Igjen, dette trenger ikke å være den delen du legger mest arbeid inn i, siden folk spiller slåssespill for ødeleggelse og butt-kikhoste, ikke historien.

Men gjør en god historie legge til et snev av stil og dybde til en ellers grunne sjanger, og hvis du er en god historieforteller, kan du nyte laging et mesterverk å forklare hvorfor vinnere er duking det ut.

3 Designe noen tegn til å spille gjennom nylig laget historie. Alle de beste kampspillene har hatt store lister med svært varierte figurer å velge mellom.

Vær sikker på at figurene dine både passer temaet i spillet, og er variert nok til at spillerne ikke vil gå lei med begrenset valgene.

Tradisjonelle tegn for kampspill inkluderer krigere, som fokuserer på rå styrke; magikere, som bruker magiske krefter mot sine fiender; og en slags middelklassen som kombinerer disse to egenskapene.

4 Har kunsten av spillet designet til din smak. Dette inkluderer karakterer, nivåer, bakgrunner, angrep, forsvar, og spesielle krefter. Noe visuelt i et videospill faller inn under art direction, så dette er et viktig skritt.

Vær sikker på at kunstnerisk stil bringer spillet ditt liv på en måte som du føler deg virkelig fungerer innenfor konseptet av spillet. For eksempel, hvis det er en tegneserieaktig spill med tegneserieaktig tegn, bør grafikkstilen være tegneserieaktig.

Hvis du selv ikke er kunstnerisk tilbøyelig, så må du ha en eller flere artister gjør din designe for deg. Det finnes en rekke steder du kan gå for å få topp kvalitet artister for relativt lite. Digital kunst studenter, for eksempel ofte har den nødvendige talent til kjøttet ut spillets utseende, og vil gjøre det for et varmt måltid, in-game kreditt, og en kopi av det endelige produktet for sin portefølje.

5 Endre en eksisterende spillets kode eller lage dine egne fra bunnen av, men en godt utformet spillmotoren er avgjørende for suksess eller fiasko av spillet.

En spillets mekanikk bestemme hvordan tegn samhandle, hvor slagene vil falle, hvor sterk forsvar er og hvor grensene for den kamparenaen er.

Du kan tenke på å lage spillmekanikken i disse vilkårene. Først, jo verre spillet er jo mindre tid du bruker på dem,. For det andre er det ikke noe slikt som en perfekt spillmotor.

For denne delen av prosessen, vil du ønsker en detaljert kunnskap om programmeringsspråk, spesielt spillspesifikke de som C ++ og Cg.

Hvis du ikke har denne kunnskapen, vil du ønsker å ansette en koder med betydelig bakgrunn i faget, ellers spillet vil lide tilsvarende. Gode ​​freelance programmerere kan bli funnet på Internett ganske lett. Den beste delen om frilansere er at deres avgifter er generelt lav og omsettelige, men husk å sjekke deres portefølje av arbeidet før kontrahering dem, for å finne ut om deres ferdighetsnivå samsvarer med hva prosjektet krever.