Hvordan Texture en Aircraft for FS2004 i Gmax

Hvordan Texture en Aircraft for FS2004 i Gmax


Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight inkluderer Wright Flyer, Ryan NYP "Spirit of St. Louis," Lockheed Vega og DC-3. Flight Simulator-serien oppfordrer sitt fellesskap for å skape nye fly, flyplasser og teksturer. Flight Simulator 2004 leveres med Gmax, et 3D-modelleringsverktøy. Med Microsofts 2004 SDK kan du designe nye fly eller opprette nye teksturer for historiske fly med Gmax.

Bruksanvisning

1 Last ned og installer Microsoft Flight Simulator 2004 Software Developer Kit. Zip-filen inneholder også Gmax Gamepack SDK. Load, redigere og modifisere tekstur filer i bildet manipulasjon programvare.

2 Start Gmax og laste untextured fly. Trykk "M" for å starte Material editor. Klikk "Ny" navngi første materialet svart. Endre diffuse fargekartet til R: 12, G: 16 og B: 8. Velg den første delen av modellen som er svart og klikk "Apply".

3 Velg vingene, bruke en "plan UVW mapping", velg riktig akse og klikk "fit". Opprett en ny struktur kalt "vinger". Klikk "gjelder tekstur" i den diffuse kategorien. Velg "WingsDifuse.jpg." Velg fanen brak og belastning og bruke "WingsBump.jpg."

4 Velg flykroppen gjelder "planar UVW mapping" igjen. Nevne nytt materiale: flykropp - sider. Legg diffuse og bump teksturer. Velg "2-sidig" boksen og bruke materialet til flykroppen. Påfør diffuse og bump teksturer til resten av modellen. Lagre filen når du er ferdig.

5 Kjør "MakeMDL" fra SDK og importere flyet. Dette betyr din modell i Flight Simulator 2004 format. Eksportere flyet inn starteren flyplassen.