Math Games for sjetteklassinger

Math spill er en nyttig måte å lære barna det grunnleggende, byggeklosser og akselerert aspekter av matematikk. Lærere og foreldre kan finne en rekke spill som vil hjelpe sjetteklassinger med matematikk. Enten du velger en online forum, brettspill, minne spill eller kortspill å lære leksjoner, vil den sjette klassinger finne at matematikk kan være morsomt, så vel som pedagogisk.

Bank Account Spill

Bank Account er beregnet for alderen 10 og opp og krever to til fem spillere. Studentene lærer hvordan å etablere og administrere en brukskonto. Som de beveger seg rundt på spillebrettet, utfører de ulike oppgavene knyttet til å opprettholde sin bankkonto, for eksempel skrive sjekker, gjøre innskudd og holde nøyaktig oversikt. De vil også lære om reelle transaksjoner som regningen betalende, dagligvare innkjøp, betale skatt og gjøre bil betalinger. Sjekker, er innskudd slips og valuta alle gitt. Vinneren er den første personen som har bankkonto når $ 5.000.

algebraisk resonnering

Math Lekeplass er et nettsted som tilbyr en rekke muligheter for å lære og bruke matematiske prinsipper. Ett spill, "algebraisk resonnering," benytter vekter for å lære elevene hvordan de skal "tenke algebraisk." Spillet har tre nivåer. Målet med spillet er å bestemme vekten av gitte objekter ved hjelp av informasjon som gis. Det er 10 spørsmål å løse i hvert nivå og ikke to problemene er stadig den samme. Studentene velger hvilket nivå de begynner på.

24 Math spill

24 Math Game-Algebra Readiness er beregnet for alderen 12 og oppover. Førti-åtte eksponent kortene er inkludert og har tre vanskelighetsgrader. Målet er å gjøre nummer 24 med fire tall på et spillkort. Du kan legge til, trekke fra, multiplisere og dividere og må bruke en eksponentiell funksjon en gang og bare én gang. Square, kube, ta kvadratroten eller kubikkroten av et tall på et kort. Bruk alle fire tall, men bare én gang for hver. Førti-åtte algebra kortene er også inkludert. Spillere finne en verdi for x og / eller y som når den brukes med de andre tallene på kortet gjør 24. Det er 192 kombinasjoner totalt.

fraksjon Bingo

Den tradisjonelle spill av Bingo, får en pedagogisk vri i Brøk Bingo. Lærere kan enten kjøpe eller lage de fem-by-fem kortene som trengs for å spille i dette spillet, samt chips som skal plasseres over rutene. Pokersjetonger og sirkulære papp utskjæringer fungere godt for disse brikkene. Hver plass på kortet inneholder et svar til en bestemt matematiske problemer. Lærere lage en hovedliste med ligninger som gjenspeiler disse svarene og kaller dem ut en om gangen. Studentene må løse problemene innenfor en bestemt tidsperiode tildelt av læreren. Den første personen til å fullføre en rad på tvers, opp, ned eller diagonalt vinner. For å gjøre dette spillet enda mer utfordrende, gjør hjørne problemer vanskeligere. Så, hvis en student løser og hevder alle fire hjørner, han kan også vinne en "bingo".