Moro Forretnings Games

Moro Forretnings Games


Når mange mennesker tenker på forretninger, bilde de en person som sitter i en liten bås som sitter fast ved hjelp av en datamaskin hele dagen. Men virksomheten mye mer enn bare skrivebordsarbeid. Ikke bare er virksomheten anerkjent som mangfoldig, men det kan også være morsomt. Nøkkelen er å finne noen spill du kan spille for å bygge sunne forretnings ferdigheter uten kjedelig deltakerne.

intervju Spill

Lære å intervjue er en viktig kompetanse for enhver bedrift profesjonell. Forretnings arbeidstakere bør vite hvordan du skal sitte på begge sider av intervjuet tabellen. Intervjuet spillet er morsom måte å praktisere disse intervju ferdigheter. Avhengig av størrelsen av mengden, tildele om tre personer til å være intervjuet panel. La dem arbeide selvstendig å komme opp med minst fem spørsmål stykket. Gi dem muligheten til å gjennomføre intervjuer på resten av mengden. Mål alles reaksjoner og kroppsspråk. Intervju ledere skal være hyggelig og imøtekommende. Intervju kandidater skal være trygge og vel muntlig. Vurder alle deltakere, ledere og kandidater, om hvor godt de utførte. Har alle bytter roller og gjøre det igjen til alle har vært både en kandidat og dirigent. Det er greit hvis noen mennesker kan oppfylle roller flere ganger. Det handler i praksis.

Sannhet og løgn

Dette er et morsomt spill som lærer gjensidig bevissthet, beslutningstaking og kreativ tenkning. Plasser alle slik at publikum sitter ned i samme retning. Velg en person å stå opp foran publikum og kunngjøre tre ting om seg selv, to sannheter og en løgn. Publikum må da prøve å gjette hvilken uttalelse er løgn. Personen som riktig gjetter usann uttalelse deretter går ved siden av å presentere tre ting om seg selv. Hold spillet går til alle har fått en sjanse til å presentere tre ting om seg selv. Oppfordrer alle til å følge nøye med kroppsspråk og stemme svingninger. Diskuter vanskelighetene med å komme opp med løgner og å kunne gjenkjenne løgn i en persons uttalelse.

Ett spørsmål spill

Dette enkle spillet lærer flere forretningskonsepter, for eksempel tanken behandling, selvbevissthet, kritisk tenkning og behovsanalyse. Spillet har en meget enkelt oppsett. Avhengig av hvor mange mennesker du har, tildele team av to personer til hvert lag. Du kan variere denne for å inkludere grupper på tre eller fire, men det er best å holde lagene under fem personer. Gi et scenario til hvert av lagene. Hvert lag må da diskutere og komme opp med ett spørsmål som de ville be om å oppdage en persons egnethet for den foreslåtte scenario. Eksempler på scenarier til bruk er: Vil denne personen være en god barnevakt; ville denne personen gjør en god ektefelle; ville denne personen være en god samarbeidspartner; ville jeg leie denne personen som min livvakt; ville jeg stole på denne personen å pakke min fallskjerm. Hvert lag kan bare komme opp med ett spørsmål de ville be om å fastslå personens egnethet. Etter hvert lag har kommet opp med spørsmålet de ville spørre, har lagene avsløre sine spørsmål til hverandre. Diskuter fordeler og ulemper ved hver lagets spørsmålet. Den viktigste komponenten i dette spillet er ikke spørsmålene, men diskusjonen som kommer etterpå. Prøv å få alle til å gjenkjenne motivene bak spørsmålene hvert lag valgte.

Stock Market Spill

Aksjemarkedet spillet er en klassiker. Det finnes flere varianter av dette spillet; Men de alle fokuserer på de samme forretningsprinsipper, forskningsinstitutter ferdigheter, kritisk tenkning, beslutningstaking og investere. Gi hver spiller $ 100.000 i virtuelle eller falske penger. Tildele en tidsperiode for at spillet skal bli gjennomført. Minst en måned er nødvendig for å gi alle en grundig forståelse av aksjemarkedet. Hver spiller er da ansvarlig for å kjøpe og selge aksjer som de ønsker for lengden av spillet. Har hver spiller holder sine egne poster; du kan spille en egen revisjon spillet senere. Sørg for at spillerne inkluderer handelsavgifter, som fortollingsgebyr og avgifter. Ved slutten av tidsperioden, å finne ut hvem som har mest penger. Hvem har minst penger? Har spillerne merke mønstre i markedet? Hvordan fikk handelsavgifter påvirke resultatet?