Morsomme måter å spille skjule og gå søker

Morsomme måter å spille skjule og gå søker


Hide-og-søker er en klassisk barnespill som kan spilles både inne og ute. I det tradisjonelle spillet, spillerne gjemme seg i et område mens én person ( "det") teller fra en til 100 med ryggen vendt da må finne de skjulte spillere. Hide-og-søker er en allsidig spill som kan tilpasses ulike aldersgrupper, varierende grad av fysisk evne og en rekke miljøer. Hide-og-søker nytes internasjonalt på grunn av sin enkle konsept og ubegrenset rekreasjons appell.

sardiner

"sardiner" reverserer roller klassiske skjul-og-søker, som krever en spiller å skjule mens de resterende deltakerne er "det." De søkere dekker øynene og telle til 100 og deretter gå av for å søke etter den skjulte spiller. Alle som finner den "Gjemme" må stille bli med henne i gjemmested mens de resterende spillerne fortsette søket. Et lekeområde med romslige, godt skjulte gjemmesteder er ideelt fordi plassen blir fylt med flere spillere som spillet utvikler seg. Spillet slutter når siste søkende oppdager gjemmested, hvor hans medspillere er nå pakket som "sardiner i en boks."

Sau og Wolf / Ghost in the Graveyard

"Sau og Wolf" er et dyr-baserte skjule spill rettet mot små barn. En base er etablert før spillet begynner. En spiller aksepterer rollen som "ulv" og huder. De gjenværende spillerne opptre som "sauer" og lukke øynene før de hører ulven hyle. Målet med spillet er å få øye på ulven og ringe ut for å varsle de andre sauene. Ulven kommer ut og prøver å merke en av sauene. Enhver sauer som er merket før de når hjem base må bli ulven. Hvis ulven ikke klarer å fange noen av sauene, må hun prøve igjen i neste runde. "Ghost in the Graveyard" er en spookier versjon spilt av ungdommer i mørke omgivelser. "Spøkelse" skjuler mens de andre spillerne telle. Spøkelset sniker seg opp på andre spillere og koder dem, skape flere spøkelser.

Bud

"Messenger" kombinerer klassisk skjul-og-søker med den populære barnespill, "Telephone". Den utpekte kandidaten teller på hjemmebasen med øynene dekket mens de andre spillerne skjule. Den søkende kan bruke denne tiden til å komme opp med en kort setning som vil fungere som meldingen. Meldingen kan være grei eller dumt, men det bør være enkelt nok for den søkende å huske. Når den søkende finner et gjemmested, hvisker han budskapet til spilleren går tilbake til hjemmebasen til å vente. Den fanget spilleren blir nå den søkende og gjentar den samme handlingen. Når den siste skjult spiller mottar meldingen, returnerer hun til base og hvisker det til den opprinnelige messenger. Hvis meldingen er riktig, velger spilleren neste kandidaten. Hvis meldingen er feil, må spilleren bli "det" for neste runde.

Ring-A-Levio

"Ring-A-Levio" er en team-basert skjul-og-søker spill som ligner på den klassiske spillet "Cops and Robbers." En "fengsel" Området er staket ut i begynnelsen av spillet hvor vaktene lukke øynene og telle. Spillerne må også markere "faresonen", en firkantet grense rundt fengsel. En vakt forblir i faresonen for å beskytte fengsel mens de andre vaktene forsøke å fange fanger. Et medlem av fangenes teamet kan frigjøre spillere fra fengselet ved å snike inn i fengselet og ropte "Ring-A-Levio." Vakten kan gjenerobre innsatte ved å merke dem før de unnslippe faresonen. Spillet er ferdig når alle fanger blir fanget.