Risk Spill Strategier

"Risiko" er et klassisk brettspill, delvis på grunn av sin blanding av enkelhet og kompleksitet. Den grunnleggende ideen er enkel å forstå, noe som betyr at hvem som helst kan hoppe inn i et spill på kort varsel, men de strategier involvert gi det en stor dybde. Gode ​​spillere utvikle ordninger for sine egne for å hjelpe dem å vinne, men noen generelle strategier kan hjelpe nykommere hevde seg blant mer erfarne konkurranse.

Holding Continents

Spillet av "Risiko" kan slå på en spillers evne til å gripe og holde kontinenter. Kontrollere et helt kontinent gir deg ekstra hærer hver sving, samt en levedyktig maktbase med å lansere offensiver. Av de seks kontinenter på brettet, Australia og Sør-Amerika er det mest lett forsvares. Australia har bare ett poeng for innreise, mens Sør-Amerika har to. Europa og Asia, på den annen side, er vanskelig å erobre og enda vanskeligere å holde. Tenk holde seg på dem i de tidlige delene av spillet, og fokusere på å holde en av de mindre hvis du kan.

Se dine motstandere

I "Risk", kan det være lett å fokusere for mye på hva du gjør og ignorere motstandernes handlinger. Ved utforming av planene, vurdere de andre spillerne i områder i nærheten av deg og hva de kan være i stand til i fremtidige svinger. Det kan være en fordel å hindre fienden - for eksempel ved å gripe og holde en del av et kontinent som han ellers ville kontroll - selv om det ikke gir deg noen umiddelbar fordel.

Du kan også ønske å størrelse opp dine motstandere fra et mentalt ståsted; noen som opptrer usikkert eller synes altfor ærbødig er mer tilbøyelige til å forsvare, mens noen som gjør en masse søppel snakke eller mobbing er mer tilbøyelige til å angripe. Jo mer du vet om de andre spillerne, desto lettere kan du forutse deres handlinger.

fleksibilitet

Betingelsene for "Risiko" forandrer seg hele tiden, og noe som gir mening en tur kan være helt uholdbar den neste. En vinnende "Risiko" spiller lærer å flytte sin strategi og håndtere den måten styret ser nå heller enn hvordan det så ut noen omdreininger siden. Dette er spesielt relevant med allianser og diplomati, som ikke er nevnt i reglene, men er en viktig del av spillet likevel. Allianser mot en felles fiende, for eksempel slutte å ha betydning minutt at fienden er beseiret, og det er ingenting som sier at du ikke kan slå på en partner så snart hans nytten slutter. Holde mulighetene åpne og forberede seg på en rekke ulike utviklingstrekk; det vil bidra til å holde deg i spillet.