Slik spiller "Pikmin 2" på Dolphin

"Pikmin 2" er en real-time strategi videospill lansert til Nintendo GameCube, også kjent som Nintendo Dolphin, den 30. august 2004. Det er en direkte oppfølger til den originale "Pikmin" spill. Spilleren kontrollerer en leder karakter som i sin tur leder grupper av små fremmede skapninger som kalles Pikmin som hjelpe ham i å beseire fiender, fjerne fysiske barrierer og transport av tunge gjenstander. Spillet benytter hver knapp på GameCube-kontrolleren for bevegelse, kamerakontroll og utstede kommandoer til Pikmin.

Bruksanvisning

1 Bruk styrespaken til å flytte leder rundt spillet lekeområde. Kontrollere hastigheten på hans bevegelse av hvor hardt du trykker på pinne. Trykk "Y" for å endre ledere.

2 Veksle mellom Pikmin farger ved å trykke på høyre eller venstre på navigasjonsknappen og trykke på "A" -knappen.

3 Bruk "A" for å ha Olimar utføre en retning handling i spillverdenen. Trykk på "A" når du er nær en fiende til å sparke den. Trykk på "A" når du er nær en plantet Pikmin for å plukke den opp av bakken. Trykk på "A" mens nær en fullvoksen Pikmin for å kaste den.

4 Trykk på "B" for å plystre for å kansellere alle tidligere bestillinger av nærheten Pikmin og kaller dem til Olimar side.

5 Trykk på "X" for å avvise Pikmin tiden gruppert med Olimar. Avviser skiller også Pikmin basert på farge.

6 Trykk "Z" for å endre kameravinkelen. Trykk på "L" trigger-knappen for å sentrere kamera bak lederen. Trykk på "R" trigger-knappen for å zoome kameraet inn og ut.

7 Bruk C-pinne for å instruere gruppen av Pikmin å flytte til et annet område. Trykk på "Start / Pause" -knappen for å pause spillet og få tilgang til menyskjermen, element skjerm og radarskjermen.