Strat-o-matic Basketball Rules

Strat-O-Matic er en New York-basert spill selskap som utvikler og utgir sport simuleringsspill. Ideen bak Strat-O-Matic spill ble utviklet av Bucknell University matematikk student Hal Richman i 1961. De er mest kjent for sine baseball simulering spillet. Men de har også utviklet basketball, fotball og ishockey spill. De fleste av deres spill er tabletop-basert, men de har også PC-kolleger som har blitt tilpasset for å spille på skjermen eller på nettet.

Grunnleggende spillet

Strat-O-Matic basketball spilles mye som et vanlig spill av basketball, bortsett fra på et bord og uten ekte spillere. Alle regler som brukes i profesjonell basketball tilkommer. Selv basketballspillere i spillet har realistiske forestillinger, som er basert på deres faktiske poster. Som vanlig basketballkamp, ​​avhenger utfallet både på ferdighetene til spillerne dine, din "coaching" dyktighet og litt flaks.

Du og motstanderen må først velge startoppstillingen. Denne består av fem spillere - to forwards, ett senter og to vakter. Stillingene som spillerne får lov til å spille, er oppført på spillerkort og må følges i løpet av spillet. For å finne ut hvem den første angripende laget er, vil terningene rullet og instruksjonene vil fortelle deg hvem som vinner hoppet. Du vil ha tiltakskort, som du bør shuffle og trekke en etter en for å finne ut hvordan spillet kokekar ut. Det er viktig å følge instruksjonene på kortene til punkt og prikke, og hvis du er usikker, for å kontrollere spillet manualen. Mest av alt, bør du ha det gøy mens du spiller dette spillet!

Forklaring av "Basic Outcomes" av Handling Cards

Hver handling kortet vil ha noe som skjer i løpet av spillet, og vil avgjøre hendelser som ville oppstå i en ekte spill av basketball - gjør en spiller pass, gjør en spiller skyte eller er det en omsetning, blant andre. De fleste handling kort utfall vil ende opp med en av lagene tar en sjanse, og suksessen til det skutt vil avhenge av spillerens statistikk i forhold til spesifikasjonene på handlingen kortet.

En "Replay" simulerer en reell situasjon hvor offensive lagets angrep har brutt ned. I dette tilfellet er det ingen omsetning, og du bør se tilbake på "Control" i forrige handling kort som vil fortelle deg hvordan du går frem med lek. En "Steal - Gå til Høyeste karakter Shooter for Shot" er, som det antyder, hvor det defensive laget får ballen og statistikk over egen lagets høyest rangerte skytter er i forhold til spesifikasjonene på handlingen kortet. Hvis spillerens rating er større enn antallet på handlingen kortet, da skuddet går inn og et punkt er scoret.

Det er mange flere tiltakskort som kan bli funnet i Strat-O-Matic spillet. Den beste måten å lære alle reglene for spillet er å lese håndboken. Det vil bli tatt med spillet og vil ha en grundig oversikt over hvordan alle kortene fungere.