3D Ninja Games

3D Ninja Games


De fleste ninja spill fokuserer tungt på stealth. 3D-ninja spill ofte fokus på å manøvrere gjennom byer eller slott uten å bli oppdaget av patruljerende vakter. Det endelige målet for hvert oppdrag er å finne hemmelige dokumenter, sabotere fiendens krigsmaskin, eller attentat. Noen ninja spill, som «Shinobido: Way of the Ninja" og "Tenchu: Stealth Assassins," fokus på stealth. Den "Ninja Gaiden» -serien fokuserer mer på direkte kamp. Den "Assassins Creed» -serien fokuserer på unndragelser.

"Tenchu: Stealth Assassins"

"Tenchu: Stealth Assassins" er en 3D-ninja spillet som ble lansert for Sony PlayStation i 1998. Spilleren kan enten velge å spille som Rikimaru eller Ayame. Rikimaru er bedre i stand til å bekjempe fiender i kamp, ​​men Ayame er stealthier. Stealth er hovedfokuset i spillet. Spilleren er tildelt en poengsum på slutten av hvert oppdrag basert på hvor stealthy han var. Spillet belønner spillere med bedre elementer for å være bedre på å snike gjennom fiendens slott uoppdaget i stedet for kampferdigheter.

"Shinobido: Way of the Ninja"

"Shinobido: Way of the Ninja" er en nesten fullstendig stealth fokusert ninja spillet. Goh, spilleren karakter, mens flinke på stealth taktikk og snike angrep er en dårlig direkte fighter i forhold til fiendene han møter. Spillet er kjent for å ha spillerens handlinger under tidligere oppdrag endre vanskelighetsgraden for senere meldinger. Ødelegge en mat forsendelse til en fiende krigsherren vil føre sine tropper til å være sulten og mindre våken. Dette gjør fremtidige oppdrag i krigsherre territorium enklere. Intelligent oppdrag for utvalget kan være avgjørende senere i spillet.

"Ninja Gaiden"

3D "Ninja Gaiden» -serien er en omstart av en 2D ninja spillet serien med samme navn. I motsetning til de fleste ninja spill, er stealth ikke en viktig faktor i «Ninja Gaiden». Spillet hovedsakelig fokuserer på kampferdigheter til spilleren. I løpet av spillet, kan spilleren finne nye våpen og lære nye ferdigheter for å hjelpe til med å bekjempe vanskelige fiender.

"Assassins Creed"

"Assassins Creed" er ikke spesifikt om ninjaer, men Assassins organisasjon i spillet ligner på ninjas. Spillet fokuserer hovedsakelig på unndragelser. Det meste av spillet foregår på travle bygater. Dette gjør stealth nesten umulig. Det gjør det også vanskelig for vaktene i spillet umiddelbart oppdage og angripe spilleren. Vanligvis vil spilleren drepe sin drapet mål før de måtte unngå vaktene gjennom gatene.