3D Shopping Games

3D Shopping Games


Siden høyhastighets Internett har fostret veksten av casual, eksperimentelle videospill, har flere uvanlige nisje sjangere dukket opp. En av disse er 3D kjøpe spill. Disse spillene kan ha den samme høyhastighets spenningen typiske handling plattformspill, eller de kan kreve grundig vurdering og strategisk utvikling. I ett ekstremt tilfelle, har et spill utviklet seg til sin egen elektroniske verden.

La oss gå å handle

"La oss gå på shopping" stedene du bak håndtakene på en handlekurv, gir deg en liste over varer å kjøpe, kaster deg inn i en matbutikk eller annen shopping miljø og så la oss du går derfra. I likhet med racing eller taxi spill der spillerne må oppnå visse mål i så kort en tid som mulig, "La oss gå på shopping" er omtrent like actionfylt som du får i et shopping spill. Racing klokken kan faktisk være ganske spennende, og meshing av 2D-objekter og et 3D-miljø vil presse nostalgiske knapper for spillere fra midten til slutten av 1990-tallet.

Shopping Blocks

Mens "La oss gå på shopping" setter deg i rollen som en shopper, "Shopping Blocks" faktisk har du lede og utvikle flere kjøpesentre. Spillet er ikke handlingsorientert i det hele tatt, og i stedet vektlegger strategi og forsiktig markedsføring. For spillere som liker spill som «SimCity» eller «Railroad Tycoon", "Shopping Blocks" kan være en tilfredsstillende opplevelse. Dens karakter design, grafisk grensesnitt og detaljhandel alternativene er tydelig rettet mot jenter og kvinner, skjønt, og kan være litt off-putting for mannlige spillere.

Andre liv

Selv om det er på ingen måte bare et shopping spill, "Second Life" har en omfattende brukerskapte økonomi med varer alt fra designer klær til møbler. "Second Life" er i seg selv en omfattende online verden og samfunnet, hvor spillerne ta på seg identiteten til en alter-ego og kan drive produksjon og salg av materialer. Siden brukerne kan laste opp sine egne grafiske kreasjoner, mangfoldet av produkter vokser hver dag, og mange varer er utrolig for både sin kreativitet og annen verden prakt. "Second Life er" økonomi er basert på virkelige penger, men og for å kjøpe disse varene, spillerne må være villig til å enten bytte penger for sin virtuelle alternativ eller begynne å selge varer av sine egne.