3D spill Guider

3D-modellering for videospill kan virke som en svært vanskelig oppgave, spesielt med alle de forskjellige 3D modellering programvare og produkter på markedet. Det er godt å huske på at 3D-modellering er ikke noe som umiddelbart kan læres, og du må kanskje se på tutorials om og om igjen eller forsøk modeller om igjen og om å sikre at du har fullført dem riktig. Alle tutorials som presenteres her er for bruk med 3DS Max.

Lær et bestemt program

Den beste måten å starte å lære hvordan å lage 3D-modeller for dataspill er først å velge en av de mange 3D-etableringen programmer på markedet, og lære hvordan den fungerer. Selv om alle 3D etableringen programmer tilgjengelig på markedet er i stand til å lage 3D-modeller og karakterer de har fortsatt mange forskjeller i måten de blir operert og de verktøyene de kan inneholde. Drive forskning på ulike typer programmer kan være svært nyttig. Sørg for å spørre deg selv spørsmål som "Hvor mye er jeg villig til å bruke på et program?" eller "Hvor mye jeg vet om et program?" Noen programmer er vanskeligere å lære enn andre. To av bærebjelken 3D-programvare på markedet akkurat nå er Autodesks 3DS Max og Maya 3D. 3D Studio Max (3DS Max) sies å være flinkere til å lage 3D-modeller for dataspill enn Maya 3D.

manipulering polygoner

Etter at du har valgt et program, er et godt utgangspunkt for å lære å manipulere polygoner. Polygoner kommer i mange forskjellige former og størrelser, men de fleste programmene vil minst inneholde grunnleggende polygoner som kuber, pyramider, rør og bokser. Disse polygoner kan manipuleres, ekstrudert, festet til hverandre, og mange andre forskjellige ting. Det er viktig å lære disse typer manipulasjoner og hvordan du bruker dem effektivt for å sikre at du kan modellere realistiske objekter. Sjekk linkene nedenfor for en tutorial som forklarer karakterer og forklarer hvordan du manipulere objekter.

Tekstur

Når du lære å lage modeller av objektene du trenger å lære å tekstur dem for å hjelpe dem til å se mer realistisk. Du vil merke når du oppretter polygoner vil de være en farge. For å gjøre dem mer realistisk trenger vi å legge til det som kalles en tekstur. En tekstur kan være alt fra et bilde til en tegning eller former for digital kunst. Å få en god forståelse for hvordan å gjøre disse teksturer synes realistisk er nøkkelen til å gjøre gode jakt-modeller.

Animasjon & Character Animation

Animasjon er det siste trinnet for å gjøre en god 3D-modell for videospill. Animasjon for objekter kan faktisk være ganske enkel, men animere for tegn kan gi litt mer av en utfordring og krever flere trinn. For å skape en karakter animasjon må du lære hvordan du gjør det som kalles rigging og skinning. Rigging et tegn er når du legger til "bein" til en karakter modell. Disse beina vil tillate deg å flytte bestemte deler av karakteren realistisk som armer, ben, og andre muskelbevegelser. Skinning er prosessen med å anvende modellen til disse bein slik at de beveger seg riktig, noe som gjør at de bøyes i de riktige stedene, og ser så realistisk som mulig.