3D Sword Fighting spill

3D Sword Fighting spill


Swords har vist seg å være et populært våpen av valget for tegn i videospill. Dette gjelder spesielt i fantasy sammenhenger der andre alternativer, som skytevåpen, har ennå ikke oppfunnet. Men med økningen i populariteten av førstepersonsskytespill, mange tegn bruke våpen. Det er fortsatt mange 3D-spill der karakterene svinge bladene å beseire sine fiender i en rekke sjangere, inkludert eventyrspill, slåssespill og enda noen førstepersonsskytespill.

Red Steel

"Red Steel", utviklet og utgitt på Nintendo Wii av Ubisoft Paris 19. november 2006, er en første-person skytespill som foregår i Japan med en tomt som omhandler den japanske mafiaen. Mens det har obligatorisk bruk av våpen som spillere vil finne i noen første-person shooter, "Red Steel" har også et fokus på bruk av samurai sverd som innebærer å bruke Nintendo Wii motion sensing evner å svinge sverdet til å sende dine fiender. På gjennomgang-aggregere språk Metacritic anmeldelser av "Red Steel" er blandet, med mange vurderinger som uttrykker skuffelse i det som engang noen positive vurderinger anser for å være en uferdig spill rushed å sammenfalle med utgivelsen av Nintendo.

Soulcalibur-serien

Namcos Soulcalibur-serien først debuterte i arkader som "Soul Blade" (1995), men i årene etter har dukket opp på en rekke andre plattformer. De Soulcalibur spill kjemper spill der hver stridende besitter et annet våpen, hvorav de fleste er sverd. Hjemme versjoner av Soulcalibur spill har mange moduser som arcade modus, versus mode, Time Attack, lagmoduser, praksis moduser, og selv karakterer og tilpasningsmåter slik at spillere og gjøre sine egne krigere som bærer sverdet for sine valg. Hjemmet versjon av "Soul Blade" (1997) dukket opp på den originale Sony PlayStation mens oppfølgeren "Soulcalibur» (1999), var eksklusivt til Sega Dreamcast. "Soul Calibur II" var en multi-plattform spillet på Nintendo GameCube, Sony PlayStation 2, og Microsoft Xbox. "Soulcalibur III» (2005) var eksklusivt til PlayStation 2, mens "Soulcalibur IV» (2008) var på Sony PlayStation 3 og Xbox 360. I tillegg Namco utgitt et eventyrspill basert på serien, "Soulcalibur Legends" i 2007.

Legend of Zelda: Twilight Princess

Utgitt 19. november 2006, eventyrspill "Legend of Zelda: Twilight Princess" er den første utgaven av Nintendo Legend of Zelda-serien skal vises på Wii. Spillet benytter motion sensing evner til Wii Remote og Nunchuk kombinasjon for å kontrollere Link, helten i serien, ved hjelp av stikka på Nunchuk for å flytte Link rundt og svingende Wii Remote for å gjøre Link svinge sverdet. Som sådan, har spillet mange fiender å ekspedere, hvorav mange engasjerer deg i sverdkamp dueller. På Metacritic spillet er svært anerkjent, med enorme mengder ros viet til spillets store, oppslukende verden, morsomt gameplay og utfordrende oppgaver. Mange vurderinger sammenligne det gunstig til det siste kritikerroste spillet i serien, "The Legend of Zelda:. Ocarina of Time"

Bushido Blade Series

Det er to terminer i Square Enix Bushido Blade slåssespill serie: "Bushido Blade" (1997) og "Bushido Blade 2" (1998) Disse samurai-baserte spill fokus på sverd kamper med store 3D-nivåer for spillere å kjempe i grunn. av fokus på samurai sverdkamper, spillerne er i stand til å levere trekk som kan avslutte sine motstandere i et enkelt slag i motsetning til å kjøre ned en helsemåler som i en typisk slåssespill.