45 graders Lighting Techniques

45 graders Lighting Techniques


Portrett belysning trenger ikke å være komplisert. Ved hjelp av 45 graders belysning teknikker, er det mulig å lage mange forskjellige portrett belysning stiler ved hjelp av en enkelt belysning oppsett. Enten du har en lys til disposisjon eller et arsenal av studioutstyr, 45 graders belysning teknikker tillate deg å lage effektiv belysning for alle fag. For alle de følgende belysning teknikker, sette nøkkelen lys i en 45 graders vinkel til emnet. En bakgrunn lys kan være rettet mot bakgrunnen og din fyll lys kan være parallell eller bak kamera, også i en 45 graders vinkel til emnet.

Bred Side Lighting

Bred belysning, eller bredsiden belysning, retter lyset mot siden av ansiktet som er nærmest kameraet. Denne typen belysning fyller ut smale ansikter og de-streker funksjoner som fremtredende kinnben.

Å skape bred belysning, plasser motivet på en 45 graders vinkel til hoved og fylle lys. Slå motivet vender bort fra hovedlyset og inn i påfyllings lys. Dette skaper fremtredende belysningen på det bredeste partiet av ansiktet. En mer markert lagt vinkel fører til mer av ansiktet å bli tent, og skaper en mer "fleksible" effekt.

Kort Side Lighting

Kort belysning, også kjent som kortside belysning, har motsatt effekt å bredside belysning. Denne teknikken skaper en smalere, slankere ansikt og understreker skarpe ansiktstrekk. Det er smigrende for fullere beregnet fag på grunn av slanking illusjon det gir.

For å lage korte siden belysning, sete motivet mellom de to lys, i en 45 graders vinkel til hvert lys. Face motivet vekk fra hovedlyset og inn i mykere belysning opprettet av fyll lys. Dette fører til at hovedlyset for å understreke den smaleste del av ansiktet, som skaper den slankende effekt. Jo mer uttalt motivets vinkel, smalere ansikt vises.

Rembrandt Lighting

Rembrandt belysning er oppkalt etter det 17. århundre nederlandske maleren, som det er belysningen stil utbredt i hans portretter. I Rembrandt belysning, er hovedlyset satt på en 45 graders vinkel til emnet med fyll lys blir satt til side på halvparten av strømmen eller erstattes i sin helhet av en reflektor. Dette skaper en kontrast versjon av bred eller kort belysning, med skyggesiden av ansiktet skape et geometrisk skygge og viser Chiaroscuro, den dramatiske samspillet mellom lys og mørke skygger.