Ærlighet Games for Kids

Ærlighet Games for Kids


Barn i alle aldre trenger muligheter til å utforske effekten av ærlighet og uærlighet. Begynne å lære dem tidlig, på om lag 3 eller 4 år gammel. Psykoterapeut Joanne Stern, Ph.D., antyder i Psychology Today artikkelen "Undervisning barna å være ærlig," at du lar dem vite at du verdsetter ærlighet og sannhet-telling. Det er viktig å hjelpe barna skjønner seier tjent uærlig er ikke verdt tapet til personlig integritet. Forbedre ærlighet spill og aktiviteter barna leke med åpne diskusjoner om spill og deres følelser.

førskole Games

Tre-åringer har problemer med å skille mellom make-tro og virkelighet, så finne muligheter til å forsterke skillet. For eksempel, når du ser på TV sammen, peke ut hvilke tegn er ikke ekte som drager og hekser eller feer. Gjør et minne spill ut av det ved å samle bilder av disse tegnene og lime dem på kort. Gjør et annet sett med kort fra gamle familiebilder. Stokke kortene og slå dem alle med forsiden ned. Be barnet ditt å gjette om det neste kortet er en ekte person eller en make-tro karakter. Deretter snu kortet og se om hun klarer å identifisere den. Alternativt gjør dumme utsagn som: "Vi lever i et slott", og ha henne fortelle deg om utsagnet er sant eller ikke. Belønn riktige svar med poeng, klistremerker eller en sjokolade chip.

Elementary School Games

Små barn kan forholde seg til historier med moralske dilemmaer. Slå historiene i spillene ved å presentere to versjoner av den samme historien, en som reflekterer ærlighet og integritet, og en som ikke gjør det. Be barnet ditt å identifisere ærlig en. For eksempel, i "Gullhår" story, i stedet for å gå inn i en fremmed hus uoppfordret og hjelpe seg selv til mat, sitter Goldilocks utenfor og venter på bjørnene å komme hjem. Verdier Utdanning hjemmeside antyder en versjon av Snakes and Ladders for eldre barn. Forbered et sett med kort som beskriver ærlige situasjoner som informerer en butikkeier som du har mottatt for mye endring. Forbered et annet sett som beskriver uærlige handlinger som å lyve for en forelder. En spiller trekker et kort når de nærmer en slange eller en stige. Hvis barnet trekker en "uærlig" kortet når han er på toppen av en slange, må han gå ned, men kan ikke gå ned hvis han trekker en "ærlighet" kort. Tilsvarende, hvis hun får en "ærlighet" kortet ved foten av en stige, kan hun gå opp, men ikke hvis hun trekker en "uærlig" kort.

Spill for tenåringer

Bruk etiske dilemmaer som oppstår i nyhetene som tema for en verdibasert diskusjon med tenåringen din. Lag et spill av det ved å spørre hvert familiemedlem for å finne en nyhet som demonstrerer viktigheten av ærlighet og bringe den til middagsbordet hver uke. Resten av familien stemmer på elementet som gjenspeiler den mest ærlighet eller uærlighet. Undersøk kort- og langsiktige konsekvensene av å gjøre moralske avgjørelser i "Hva skjer nå?" spill. Spør din ungdoms å beskrive en situasjon der han eller en venn sto overfor en moralsk avgjørelse, men han forteller ikke vedtaket. Den neste spilleren fortsetter historien ved å beskrive en ærlig valg. Den neste spilleren beskriver da de kortsiktige konsekvensene sannsynlig å følge den beslutningen; den siste spilleren beskriver de langsiktige effektene. Gå rundt en andre gang, men starter med en uærlig respons til situasjonen. Foreldre kan spille sammen med sine tenåringer, som beskriver moralske valg som oppstår på arbeidsplassen.

Spill for barn og voksne

"To sannheter og en løgn» er et spill nytes av unge så vel som voksne. Har hvert familiemedlem tenke på tre uttalelser å dele, to sannferdig og en ikke. Resten av familien gjetter som uttalelsen er løgnen. Tenåringer kan dele anekdoter om hendelser på skolen slik som: "Min venn fikk problemer med rektor fordi hun gikk ut før montering ble avvist." Yngre barn kan gjøre enkle utsagn som "jeg ikke bære min blå genser i dag fordi jeg ikke kunne finne den." Spill "Hva om?" spill, en variant av "The Konsekvenser Game." Lag alderstilpassede scenarier eller gjenfortelle handlingen i en film eller TV-show, og deretter stille spørsmålet. For eksempel, etter å beskrive en hendelse om en student som er tatt for juks på en prøve, sondere barna å lokke fram kunnskap om effektene av ærlighet vs. uærlighet.