Age of Mythology Map Editor Hjelp

Age of Mythology er kartredigeringsverktøyet (også referert til som "scenario editor") er en svært omfattende tillegg til spillet som lar deg ytterligere forlenge levetiden på det ved å utvikle og legge til historien selv. Skape nye historier, nye typer terreng og mer. Dette kraftige verktøyet gjør variasjonsmuligheter nesten synes endeløs.

Meny Interface (Felles Tools)

Hovedmenyen grensesnittet kan virke litt forvirrende. Det er to aspekter til grensesnittet: hurtigkoblingslinjen og standard menylinjen. Den hurtigkobling bar har de mer brukte verktøyene lett tilgjengelig med et klikk på en knapp, men menylinjen gir all funksjonalitet i den. Går over menylinjen vil forklare alt mer i detalj, og du kan bruke de pent gitt ikoner i menylinjen for å finne de verktøyene du bruker mest i hurtigkobling bar.

Filen og redigere menyer er enkle ting og sine kommandoer er sett i flere programmer. Under filmenyen, har du alle dine foreløpige kommandoer inkludert din "nye", "åpne" og "Lagre" kommandoer. De eneste out-of-place verktøy i dette menyvalget er "bygge filma" og "screenshot" kommandoer, som du kan bruke til henholdsvis å legge til nye filmklipp i scenariet og ta en skjermdump av dagens situasjon blir redigert. Hvis du bruker den nåværende prosjekt å bare lage en filmatisk for et annet scenario, vil du bruke "bygge filma" -kommandoen til å endelig gjøre video. I redigeringsmenyen har du din "gjøre om" og "angre" knappene samt spesifikke kopiere og lime inn kommandoer.

"Verden" og "view" tabs kan gå hånd i hånd. "Verden" -fanen har verktøy for å forbedre din visning av kartet. Juster belysning, størrelse og høyde på kartet med denne kategorien. "Vis" fanen har ulike alternativer for å opprette rutenett på kartet, låse kameraet visningen, se mini-kartvisning og mer. Begge kategoriene øke perspektivskisse av kart og foreta redigere den (når det brukes tilsvarende) mye enklere.

Meny Interface (Kart-Definere Tools)

Terrenget verktøyet kan du male over med ulike typer grønne, ørkener og snø, og inneholder også verktøy for å legge likene av vann, elver, klipper og daler. Kombiner dette med "objekt" -kategorien til helt definere kartet. "Objekt" fanen vil tillate deg å legge til bygninger, blant mange andre ting, for å legge personlighet til kartet, og med terrenget verktøyet, vil disse skape din verden. Med dette, hvis du gjør en filmatisk for et annet scenario, bruk "filmklipp" -kategorien for å begynne å lage filmen din med forskjellige effekter og kameraposisjoner.

Den siste kategorien av notatet er "triggere" -kategorien. Triggere er det som virkelig gjør ditt scenario funksjon fordi det er verktøyet som gyter enheter, definerer enheter og sine evner, angir forekomster av katastrofer og mye mer. Hvert scenario trenger triggere for å starte, og triggere definere problemer og interesse for det scenarioet. Mye tid kan bli brukt i "triggere" -delen lage triggere eller bare fiksing og triksing med evner.