Amerikansk tegnspråk Leker og aktiviteter

Amerikansk tegnspråk Leker og aktiviteter


Fordi det er en så visuell og hands-on språk, låner amerikansk tegnspråk seg godt til gruppeaktiviteter og morsomme spill. Aktiviteter er en fin måte å lære tegnspråk, og det er flere morsomme aktiviteter med liten eller ingen kostnad for døve og tunghørte skrev på alle ferdighetsnivåer.

ASL Bingo

For nybegynnere underskrev eller barn, er det flere aktiviteter som er både morsomt og lærerikt. Med en stor gruppe, vurdere å spille en runde bingo, bruke kort med grunnleggende vokabular ord skrevet ut på engelsk. Ord er skrevet på firkanter av papir som brettes og stokket i en boks. Den bingo ringer trekker et ord og tegn til at ordet. Spillere matche skiltene til ordene på kortene sine. Bingo kort kan være hjemmelaget eller skrives ut fra et nettsted som EduBakery.com.

Animal Sign Memory Game

The Animal Sign Memory spillet fungerer godt med både nybegynnere og middels nivå skrev. Spillet kan spilles med en liten gruppe spillere. Den første spilleren signerer et dyr. Den andre spilleren signerer den første spilleren dyr, og legger deretter sitt eget dyr tegn. Den tredje spilleren signerer begge skiltene, legger sine egne tegn, og så videre. Personen som registrerer feil eller tegn i feil rekkefølge taper kampen.

Hånd Shape Spill

Et spill populær blant døve og tunghørte elever er hånden formen spillet, som tester både fantasi og ordforråd. Det er godt egnet for middels til avansert nivå underskrev men kan spilles av nybegynnere med en gruppe av tilsvarende kvalifiserte underskrev. Først blir en ASL hånd form vedtatt. Spillere så bytter signering ord som bruker den aktuelle hånden form. Ingen ord kan gjentas, og noen som ikke kan tenke på et ord på deres tur er ute av spillet. Den siste signer stående som vinner.

Tegnspråk Telefon

Telefon spill, vanligvis spilt ved å hviske en setning eller setning gjennom en rekke spillere, også kan spilles av ved hjelp av amerikansk tegnspråk. Spillerne må stå på en linje, som vender forover, og spilleren ved den bakre ende av linjen starter spillet. Den første spilleren tenker på en setning, kraner den neste spilleren i linje og signerer uttrykket. Uttrykket er gått ned til fronten av linjen og deretter blir sammenlignet med det opprinnelige uttrykket.