Analyse av Gaming Industry

Analyse av Gaming Industry


En av de største underholdningsindustrien, har video gaming også banet vei for en unik stil av underholdning journalistikk og analyse. Gaming journalistikk dekker alle aspekter av industrien, fra produktomtaler til industrien analyse. Mange aspekter av videospill journalistikk involvere Internett-teknologi, ved hjelp av nettsteder, lyd-programmer, videoinnhold og wiki-stil databaser for å tilby informasjon for videospill entusiaster. På grunn av sine mange fasetter, skiller analyse av spillindustrien fra mer konvensjonelle stiler av journalistikk.

produkt~~POS=TRUNC

Anmeldelser av videospill produkter omfatter en stor mengde av innholdet i gaming journalistikk. Nettsteder som IGN, 1up og Giant Bomb, samt trykte magasiner som "Electronic Gaming Monthly," tilbod anmeldelser for nye utgivelsen videospill, som tar sikte på å informere spillerne før de foretar kjøp.

Enkelte nettsteder, for eksempel hva de spiller, fokusere omtaler på mer enn bare den generelle kvaliteten på spillet. Hva de spiller arrangerer spill vurderinger basert på en familie fokus, søker å informere foreldrene for å tillate dem å lage intelligente kjøp for sine barn.

Industry News Coverage

Utover produktanmeldelser, nyhetsdekningen av spillindustrien leverer mye av innholdet som tilbys av videospill journalistikk. Daglig nyhetsdekning, slik som utvikler kunngjøringer, spill forhåndsvisninger og spill kanselleringer, tilbyr noen å følge bransjeøyeblikkelige oppdateringer. Tidligere domenet av videospill magasiner, bransjenyheter i stor grad har flyttet til elektroniske publikasjoner.

Hendelses Dekning

Store videospill journalistikk publikasjoner gir dekning av en rekke bransjearrangementer og messer. Electronic Entertainment Expo (E3) fungerer ofte som den viktigste fokus for hendelser industrien hvert år. Tilbyr eksklusive dekning fra pressekonferanser, intervjuer med utviklere og videodekning av spill demonstrasjoner, gir spilljournalister voksende industri informasjon direkte til leserne.

Industry Analysis

Typisk industri forretningsanalyse i gaming journalistikk kommer fra diskusjoner om månedlige omsetningstall, studio nedleggelser og oppkjøp og langsiktige gaming business trender. Forretnings dekning i videospill journalistikk fokuserer på tilstanden i bransjen som helhet, forretningspraksis i de enkelte selskapene i bransjen, vellykkede produkt trender og hvordan de element arbeider sammen for å utvikle spillindustrien.

Gaming Redaksjonell

Utover omtaler og bransjenyheter, noen gaming publikasjoner omfatter redaksjonelt stoff om natur videospill utover en streng virksomhet. Disse artiklene kan være alt fra diskusjoner om dataspill som kunst, hvorfor enkelte sjangere er mer vellykket enn andre, og hvordan voksent innhold rettes i videospill. Disse artiklene er sjeldnere enn produktomtaler og nyheter, men tjener til å diskutere dataspill som medium.

Database Informasjonsinnsamling

Videospill nettsteder, for eksempel Giant Bomb, tilbyr økt kapasitet for spillentusiaster å samle informasjon gjennom Internett databaser. Giant Bomb database gir nettstedet brukerne å opprette oppføringer basert på hvert element fra spillindustrien, fra produkter og utviklere til sjangere og begreper. Disse oppføringene er godkjent av redaksjonen før de blir lagt til databasen, og tilbyr et unikt element av spill dekning gjennom en voksende, wiki-stil informasjon cache.