"Ancient Quest of Saqqarah" Hints

"Ancient Quest of Saqqarah," sett i det gamle Egypt, er et puslespill med intrikate brettene med tilkoblede kvadrater, trekanter og sirkler. Ved å manipulere brikkene på brettet og lage sett av tre eller flere brikker av samme farge, spor du linjene som danner disse formene. Når en komplett form har blitt sporet, fyller det med lys, og du må markere hver figur på bordet for å gå videre til neste nivå.

låse Temples

"Ancient Quest of Saqqarah" har syv templer: Isis, Thot, Anubis, Sobek, Horus, Bast og Osiris. Hvert tempel har 24 nivåer og en variant av den grunnleggende match-tre puslespill. Hvert nytt tempel er låst opp ved å fullføre Nivå 4 av tidligere tempel. Når du har låst opp flere templer, kan du veksle mellom dem så ofte du vil.

magipoeng

Noen bonusnivåer belønne deg med en magisk punkt, og du kan tjene 24 magiske punkter i spillet. Du kan hoppe over et nivå til en pris av tre magiske poeng, slik at du kan omgå totalt åtte nivåer i "Ancient Quest of Saqqarah." Nivåene blir mer vanskelig som du avanserer, så ikke bruk noen magiske poeng for å hoppe enklere, tidligere nivåer i spillet.

Khufu

Khufu, en apekatt med magiske krefter, hjelper deg i alle templene. Hver gang du gjør en kamp på fire eller flere som biter, mynter slippe fra spillbrettet til bakken. En skarabé samler mynter og legger dem til den blå linjen på venstre side av skjermen som representerer Khufu sin magiske kraft. Når baren fylles belaster Khufu noen brikker på brettet med eksplosiv kraft, hjelpe deg å klare nivået. Khufu makt blir sterkere som du avanserer gjennom tempelet; for eksempel ødelegger hans lyn evne en prosentandel av brikkene på brettet. Du kan imidlertid bare bruke Khufu forbedrede evner i tempelet du befinner deg i - du må nivå opp sin makt separat for hvert sted.

Temple of Thot

I motsetning til de fleste andre oppgaver, de logiske gåter i Temple of Thot gi deg et visst antall fargede brikkene, og du må bytte posisjoner to stykker for å omorganisere styret i lukket mengde. Imidlertid vil tomrommene mellom to lukkede settene også lyse opp, selv om de hjørnestykkene ikke danner en kamp. For eksempel, hvis du har dannet en firkant med røde brikker ved siden av en firkant dannet med gule brikker, avstanden mellom disse to rutene vil også lyse opp fordi det er omgitt av lukkede områder.