Anime Fighting spill

Anime Fighting spill


Anime er et begrep som brukes for å referere til en stil av japansk animasjon. En anime slåssespill er et slåssespill, ellers kjent som en beat-em-up, som setter karakterer fra animeserien mot hverandre, vanligvis i en-mot-en kampoppsett. Anime slåssespill opprettholde den opprinnelige estetiske av serien de er basert på, har seriens hovedpersonene og antagonister, og inkluderer karakterenes signaturbevegelser.

Nøkkelegenskaper

Anime slåssespill er først og fremst designet for å appellere til fan base av den opprinnelige anime. Som sådan, er en av de viktigste aspektene for utviklere å gjengi den originale serien "visuell stil. Dette innebærer vanligvis å benytte en celleskygge stil som gir spillene en tegneserie utseende, selv når animere i tre dimensjoner. Spillene også generelt ansette de samme skuespillerne som stemmen karakterene i anime-serien, og inkludere signatur musikalsk score. Multiplayer evnen er vanligvis en viktig del av anime slåssespill, og mange av HD-utgivelser tilbyr online multiplayer alternativer.

Anime Inspirations

Mange av de mest berømte japanske anime-serien har gytt slåssespill. De tidligste kampbaserte animes å inspirere kampspill inkluderer "Dragon Ball" og "Fist of the North Star." Foreløpig kjører anime serier som "Naruto", "Bleach", og Japans nåværende favoritt manga, "One Piece", har alle fått slåssespill gjentakelser som har fått stor suksess.

tilgjengelige formater

Anime-inspirerte slåssespill er tilgjengelige på alle konsoll formater på markedet. HD-hjemmekonsoller som PlayStation 3 og Xbox 360 har omtalt visuelt imponerende anime-inspirerte kampspill, inkludert "Naruto Ultimate Ninja Storm 1 og 2," og "Dragon Ball Raging Blast." Utviklere har også produsert anime kampspill til Nintendo Wii som gjør bruk av systemets bevegelseskontrolleren. Men langt de fleste anime slåssespill har blitt produsert for bærbare konsoller som Sony PSP og Nintendo DS.

spillmekanikk

Anime slåssespill er generelt utformet for å være tilgjengelig og ikke altfor teknisk i gameplay avdelingen. De er designet for å tiltrekke seg spillere fra alle aldersgrupper, så vekt er vanligvis på fartsfylt nonstop action, og lett-å-pull-off og spektakulære spesialbevegelser. Av de fire handlingsknappene til stede på begge PlayStation 3 og Xbox 360-kontrollere, er en knapp vanligvis tildelt for melee angrep, en annen for hopping, en tredje for å kaste motstanderen, og en fjerde for en langtrekkende angrep. Baksiden knappene er vanligvis brukt for å blokkere og rask ruller til siden.