"Aom: The Titans" Scenario Editor Tips

"Age of Mythology: Titans", også kjent som "AOM: Titans" er en utvidelsespakke til «Age of Mythology", et spill laget av Ensemble Studios, den samme skaperen av «Age of Empires» og «Age of Kings. " Det er strategispill som setter gamle sivilisasjoner og deres guder mot hverandre i nådeløse konflikten. Spillet inneholder et scenario editor som lar spillerne lage sine egne kart.

Lær av andre Maps

Du kan ha problemer med å finne inspirasjon til kartene dine eller føler at de kommer til kort i enkelte områder. I dette tilfellet, se på andre kart. Det kan være noe i en annen persons kart som du ønsker å inkludere i ditt eget. Du kan oppleve at andre mennesker har interessante funksjoner som plot twists og unike naturen til sine kart. Tegning inspirasjon fra andre kart er greit så lenge kartet ditt er ikke en nær kopi.

bruk Balance

Spillerne vil bli frustrert med kart som er for vanskelig. Gjør alt i din makt for å lage et kart rettferdig. På samme tid må kartene ikke være så lett som andre spillere ikke blir utfordret. For å skape en god balanse i spill, plasserer kraftige bygningene langs flaskehalser. Også har en balansert utvalg av enheter. For eksempel, hvis du gir en spiller flere kavaleri, gi det andre laget infanteri for å motvirke dem. Men på samme tid, gi den andre spilleren et anstendig antall bueskyttere så den første spilleren kavaleri har noe å angripe.

Bruk Triggers Riktig

Utløser legge et unikt aspekt til hvert scenario kartet. Utløser er essensielt i spillet hendelser forårsaket av handlingene til en menneskelig spiller. For eksempel kan du flytte en landsby i nærheten av en hule. Spillet vil gjenkjenne dine handlinger og svare. Vanlige respons triggere inkluderer visning av tekst, bevegelse av visse soldater og fri etablering av kraftige mytiske enheter. Inkluder utløser stor overflod. Men ikke gjør den feilen å inkludere for mange triggere; dette kan gjøre gameplay synes overbelastet.

test Maps

Etter endt kartet, teste den. Enhetene må gå gjennom kartet fritt. Sørg også for at triggere fungerer som de skal. Ofte en enkel feil du har gjort kan føre utløser til å handle ufordelaktig. Kontroller at spillet er winnable. Hvis du ikke kan slå på kartet, er det usannsynlig at andre spillere vil også, spesielt med tanke på at du vet at kart som baksiden av hånden din. Selvfølgelig, hvis eventuelle feil i kartene er funnet, umiddelbart korrigere dem.