Axis & Allies Board Game Strategi

Axis og Allies er et klassisk brettspill fra Milton Bradley, ved hjelp av grunnleggende strategi regler for å re-vedta den globale konflikten of World War II. Spillerne tar kontroll over en av de fem stormaktene under krigen - USA, Storbritannia, Sovjetunionen, Nazi-Tyskland og Imperial Japan - i et forsøk på å komme seirende og kanskje endre historiens gang. Spesifikke strategier avhengig av hvilken versjon av reglene du spiller, og om du bruker noen varianter. For klassiske Second Edition regler imidlertid råde noen grunnleggende strategier avhengig av hvilket land du spiller.

Sovjetunionen

Sovjeterne starter spillet i en tøff spot - ensbetydende med deres faktiske posisjon i 1942 - og er generelt ansett som den svakeste av de tre allierte. Angripe Finland / Norge eller Øst-Europa på den første runden kan avslutte spillet raskt, men deres typiske mål er å utsette det tyske angrepet så lenge som mulig for å gi USA og Storbritannia en sjanse til å komme til unnsetning. Eksperter på AxisandAllies.org foreslår å bruke penger på infanterister hvis du ønsker å adoptere en defensiv strategi. Kjøp åtte menn og flytte dem alle redde en fra Russland til Karelia, sammen med de sovjetiske fly. Den ene mannen hindrer en tysk blitzkrieg mens presentere en formidabel defensiv vegg i Karelen. Etter den tid tyskerne brøt gjennom, bør de andre allierte kommer til Russlands hjelp.

Tyskland

Den tyske strategi hengsler på å tørke ut Russland så raskt som mulig, og deretter snu til de gjenværende allierte. AxisandAllies.org anbefaler å kjøpe fire stridsvogner og en fighter i de tidlige rundene, deretter viet den tyske flåte og flyvåpen for å ødelegge alliert skipsfart i Atlanterhavet og Nordsjøen. De bakkestyrker kan da bli viet til å angripe Sovjetunionen, slående ved Øst-Europa, Karelen eller Kaukasus territorier. Hvis noen tropper eller krigere kan bli spart, gjør Egypt til et fristende mål også.

Storbritannia

Britene ønsker å fokusere på Tyskland så mye som mulig. Luftmakt kan oppnå en rekke mål ganske raskt, men hvis du ønsker å planlegge for en langsiktig spill, kan det være lurt å bygge en flåte i stedet. Med fly, fokusere på å bygge bombefly, mens du sender de eksisterende britiske jagerfly til Karelen å forsterke Sovjet. Strategisk bombing løper kan redusere Tysklands produksjonskapasitet, mens soldater i Afrika kan bli sendt til India for å forsterke mot et mulig angrep fra Japan.

Japan

Fristelsen for Japan er å lansere et angrep mot den amerikanske flåten. Dette er vanligvis en feil, siden USA kan absorbere disse slagene og da Japan skifter gir, Tyskland vanligvis gjøres for. I stedet bør du slå kreftene vest og konsentrere seg om å tørke ut Sovjet. Feie inn Eurasia med så mange krefter som mulig, noe som skaper en andre front for Russland å håndtere. Når russerne er ødelagt, kan Tyskland og Japan beskytte hverandres tilbake mens fokus på resten av allierte.

De forente stater

Som "arsenal av demokrati," USA fungerer best ved å hjelpe Storbritannia og Sovjetunionen ta vare på Tyskland. Mens du ønsker å opprette nok tropper til å blokkere en japansk invasjon, bør mesteparten av ressursene går inn bombefly og transporter, med eventuelle gjenværende midler brukes for infanteri. USA kan forsvare Afrika med tropper mye lettere enn Storbritannia, slik at britene å holde India lettere og nekte Tyskland noen ressurser i Afrika. Strategisk bombing løper kan slippe Tysklands produksjonskapasitet, sultne nazistene ut og la Russland og Storbritannia fullføre jobben.