Bedrager for Agatha Christie Dataspill

Bedrager for Agatha Christie Dataspill


Det er tre Agatha Christie spill: ". Peril at End House", "Døden på Nilen" og "Dead Man er Folly" Alle tre dataspill er basert på Agatha Christie romaner med samme navn, og har detektiven Hercule Poirot. I hvert spill, løse du en mordgåte ved å finne skjulte objekter og løse oppgaver.

Generell Spill Play

Hvert spill har flere steder, og du kan besøke noen steder flere ganger. Objektene sjelden flytte, så alltid "case" hvert sted du besøker. Hvis spillet tar deg tilbake til dette stedet, vil det gjøre det lettere å finne gjenstander.

Hvert kapittel er tidsbestemt. Hvis du får problemer, søke etter elementer i et annet sted, så gå tilbake. Du kan også pause spillet og gange. Den eneste gangen du ikke kan flytte til et annet sted er i første kapittel av "Dead Man er Folly." Der bare ett sted er tilgjengelig før du finne alle ledetråder.

Vær oppmerksom på at spillet kan bruke britisk eller europeisk terminologi, som "fotball" for en fotball. Det vil også bruke homonymer og en "bat" kan være et dyr eller en ting.

Utviklerne vil også plante gjenstander mot en like-farget felt. I "Dead Man Folly," nøkkelen og avis, i hagen, er både skjult på bunnen av grå stein fontenen. I "Peril at End House," bokstaven "A" er skjult i diamant design, på heisen, i hotellets lobby.

Spillet kan også bruke kryssord ledetråder. I "Døden på Nilen," the "Man of Steel" ledetråd, i bagasjen rommet, refererer til rustning.

Nøkkelen kan også være fotografier, tegninger og andre grafiske fremstillinger av objects-- en "snik Snake" kan være en aktuell slange, eller et bilde på veggen.

Se etter elementer over hele stedet, inkludert det fjerne, vegg papir mønstre og dekorative trim.

Hvis spillet gjentar et sted, gå til gjentakelse stedet først - du vil ha en enklere tid å finne elementer - og deretter gå til den nye plasseringen.

Det finnes også bevegelige objekter. I "Døden på Nilen," the "Couple Dancing" er inne i gjøkur i porter rom. I "Peril at End House," the "Mouse" går over gulvet i garasjen.

Du får bare fem tips i "Peril at End House" og "Døden på Nilen", og tre i "Dead Man er Folly." Bruk hint sparsomt fordi de ikke oppdatere, og det er ingen måte å få mer. Prøv å unngå å bruke hint til du bare har tre til fem elementer igjen.

Noen objekter har spesielle instruksjoner, for eksempel "steiner på rad" eller "nøkler i sine binger," dette betyr at du ikke bare må finne gjenstandene, har du også å sette dem i det angitte området.

I "Peril at End House," ledetråd "steiner på rad" refererer til en rekke nummererte steiner på sjøen vegg. Du må finne de manglende steiner og sette dem i numerisk rekkefølge. Med "Taster i sine binger," du må finne alle rom-nøkler, i hotellobbyen, og sette dem i de tilsvarende, fargekodede, binger.

I "Døden på Nilen", "Neste Ball i Jar" holdepunkt betyr at du må finne det neste tallet i sekvensen, og sette den i glasset. Hvis ballene er nummerert 1, 2, 4 og 8, neste nummer er 16 (8 x 2).

"Dead Man er Folly" har flere "Murder Clues" hele. Spillet gir deg den første ledetråd, i form av instruksjonsarket i hagen. For resten av sporene, må du dekryptere anelse ved å løse et puslespill. I spisesalen, løse du gåten ved å plassere bokstavbrikkene i tomrommene. Brevene blir grønne når de er plassert riktig. Bytt ut bokstavene før de alle blir grønne. Du kan prøve så mange ganger du vil. Den dekrypteres anelse leser "A Sweet gave», som refererer til formen av godteri på spisestuebordet. Når du samler ledetråd, vil spillet gi deg plasseringen av neste ledetråd.