behaviorisme Prosjekter

Enten du vet det eller ikke, de fleste av de handlingene du tar er et resultat av lært atferd du ervervet gjennom hele livet. Studiet av disse handlingene er vitenskapen om behaviorisme. Behaviorisme prosjekter tillate deg å jobbe direkte med andre mennesker og lære litt om hva som driver dem til å gjøre det de gjør.

Effekter av etiketter

Folk kan noen ganger foretrekker et objekt til et annet bare for et navn merkevare til tross for sin kvalitet. Ideen om at ett element er bedre enn en annen er et resultat av media condition. Test denne conditioning ved å kjøpe to plagg fra samme navnet merkevare butikken. Skjær tag ut av ett plagg og erstatte den med en annen kode fra en generisk kleskolleksjon. Spør deltakerne i test å prøve plaggene og finne ut hvilken som er bedre. Spill om folk foretrekker plagget med den opprinnelige designer tag eller om de foretrekker den generiske klær.

Den Honor System

Folk reagerer på situasjoner annerledes når de er under oppsikt. Test atferdsmønstre ved å sette opp en donasjon boksen på to steder --- en under overvåkning, og den andre tilsynelatende uten tilsyn. Plasser en plate av informasjonskapsler ved siden av boksen med et skilt som sier "For bare givere." Ha en assistent overvåke klart overvåket boksen og observere den andre boksen selv. Stå vekk fra boksen og ikke gjøre det klart at du ser på. Registrere antall mennesker som tar en cookie uten å donere noen penger. Assistenten bør gjøre det samme. Husk å donere penger ved slutten av forsøket.

lydighet Experiment

De fleste mennesker har lydighet for autoriteter inngrodd i dem fra ung alder. Psykolog Stanley Milgram ønsket å vite hvor langt folk vil gå til sate dette behovet for å være lydig. Han leide en skuespiller og trakk i noen testpersoner fra ulike demografi. Testpersonene skulle mate en liste med spørsmål til den skuespilleren som ville svare riktig eller feil. Milgram fortalte forsøkspersonene at hver gang skuespilleren (som de ikke visste var skuespiller) besvart et spørsmål feil, de burde sjokkere ham. Uten å mislykkes, forsøkspersonene fortsatte å sjokkere skuespiller til tross for hans skrik. Til slutt, skuespilleren tiet (forlater testpersonen til å tro at han var død), men noen av forsøkspersonene fortsatte å sjokkere ham til tross for hans fortsatt taushet.

Givende Justert Behavior

Enhver forelder kan fortelle deg at barn er en håndfull, men de fleste er åpne for endringer hvis det er en belønning involvert. Du kan finne ut hva belønner fungerer best for å dempe uønsket atferd hos barn gjennom en enkel test. Samle tre grupper av barn som spenner fra alderen 5 til 7. Det skal være tre barn i hver gruppe. Gi barna en kjedelig oppgave de ikke ønsker å fullføre (for eksempel rengjøring et rom). Tilby en gruppe en candy godbit for å fullføre oppgaven, og tilbyr et leketøy belønning til et annet lag. Ikke tilby noen premie til den tredje team. Spill tiden det tar hvert lag å fullføre oppgaven og overvåke deres atferd. Bestem hvilket lag fullførte oppgaven i minst mulig tid med de mest entusiasme for å avgjøre hvilken belønning fungerte best.