Beste Flytter for å spille Checkers

En av grunnene til at brikkene har holdt ut så lenge, er at det er et veldig enkelt spill å spille, og likevel gjør det mulig for en svimlende variant av strategier. Forestillingen om at brikker inneholder et endelig antall trekk som kan lagres og motvirkes er en misforståelse. Det er bokstavelig talt ubegrenset forskjellige permutasjoner av hvordan et spill kan spille ut. De beste trekkene avhenger av en evne til å lese styret nøyaktig og forutse motstanderens trekk så langt i forveien som mulig.

Geografi

Som sjakk, er det best å tenke på brikker som en type kamp, ​​med styret som territoriet som skal kontrolleres og bitene som soldatene som forskudd og retreat. Victory betyr kontrollere de mest mengden av kvadrater mer effektivt enn motstanderen din. I den ligningen, er den viktigste delen av styret i sentrum, noe som gir det bredeste utvalg av trekk og dermed flest alternativer for deg å utnytte. Corner torg og kanter bety mer begrensede bevegelser og færre alternativer: En motstander som er innestengt kan ofte gjøre lite for å gjenvinne fremdriften av spillet.

Tidsramme

Checkers har ingen offisiell tidsramme utover utveksling av svingene, men det er klart faser i spillet som hjelper diktere de sterkeste trekk. Den tidlige Spillet består av forberedelse, hvor du manøvrere brikkene i påvente av den valgte strategien. Det er preget av behovet for å vite hva du har i vente, og å forutse du motstanderens måte å stoppe det. Midten av spillet representerer selve slaget, der du og motstanderen din kamp for dominans. Det er preget av behovet for nøye vurdering og en evne til å skifte taktikk for å tilpasse seg uforutsette utviklingen. Den avdøde Spillet involverer avslutningsbevegelser: en spiller har dukket dominerende og må bestrebe seg på å slå drepe slag, mens hans motstander ser etter en måte å komme seg. det er generelt ansett som den viktigste fasen i spillet.

betraktninger

Checkers eksperter ofte dele bord i diagonaler, som måler banen for et gitt stykke i en eller annen retning. En lang diagonal som gjør at et stykke å flytte mange mellomrom før du kommer til kanten av brettet er vanligvis en angrepsvektor, ideelt for offensive bevegelser. Disse brikkene med begrenset plass til å bevege tjene en mye mer defensiv formål. Det er ingen feil enn en offensiv diagonal fra ditt perspektiv er en defensiv diagonal for motstanderens. Du kan bruke denne evalueringen å forutsi motstanderens trekk og få noen forståelse av sin valgte strategi.

betraktninger

Mens listen over mulige trekk er så uendelig i brikker som antall strategier, trekk som tvinger motstanderen til å handle vanligvis virke til din fordel. Checkers eksperter sitere slike trekk som avgjørende for en vellykket kamp. Gjennomsnittlig spillere vil bare bide sin tid og vente til den andre spilleren gjør en feil. Gode ​​spillere forsøke å diktere tempoet i spillet, og ved å gjøre motstanderen trekk for å beskytte et stykke eller en posisjon på brettet, du tvinge ham inn i en defensiv, reaksjonær sinnstilstand.

betraktninger

Når du har en fordel i form av antall brikker, er det fornuftig å tillate en-til-en trade-offs. Noen mener at dette er dårlig sportsånd, men det er færre måter å vinne mer effektivt enn å trykke en fordel i feltet tilstedeværelse. Hver brikke eliminert reduserer motstanderens valg, og så lenge du har mer enn han gjør, vil du alltid være i stand til å diktere tempoet i spillet.