Brettshuffleboard Regler

I tabletop shuffleboard, spillere skyver vektet pucker ned lengden på bordet i et forsøk på å score flest poeng. En spiller ofte vil prøve å bruke sin puck å banke en av motstanderens pucker ut av scoring området eller på bordflaten. Det ligner på den typen shuffleboard spilt på cruiseskip, men pucker er skutt for hånd i tabletop shuffleboard i stedet for presset sammen på dekk med en kø.

Identifikasjon

Shuffleboard bord kommer i mange lengder mellom 12 og 22 fot. Bredden er fortsatt en standard 20 inches og høyden bør være rundt 30 inches å tillate spillere å komfortabelt skyte pucker. Bordets overflate er laget av polert tre og kan være belagt med silikonvoks for å gjøre de pucker gli bedre.

spillere

Tabletop shuffleboard kan være en to-spiller eller en fire-player spill. I singel spiller, spillerne stå i samme ende av tabellen, og bytter på å skyte sine fire pucker. Etter at runden er over, spillerne gå til den andre enden og skyte sine pucker ned bordet til noen vinner rammen. Når du spiller dobler, ett medlem av hvert lag står på hver sin ende av tabellen. Hvert par av konkurrenter veksler å skyte sine pucker ned til den andre enden av bordet.

scoring Areas

Scoringen området på hver ende av shuffleboard bord er delt inn i tre seksjoner. Seksjonen nærmest kanten er verdt tre poeng og den midtre delen er verdt to poeng. Den delen som er nærmest midten av bordet er fire ganger så lang som de to andre delene og er bare verdt ett punkt. En puck som henger over enden av bordet er verdt fire punkter.

gi poeng

Etter at alle åtte pucker har blitt skutt, sjekk for å se hvilken spiller som har gjort det nærmest enden av bordet uten å falle av. Denne spilleren er tildelt poeng for hver av sine pucker som har gått lenger enn motstanderens beste bildet. For eksempel, hvis en blå pucken er nærmest kanten og sitter i tre-punkts seksjon og en rød pucken er i to-punkts delen, vil den blå spilleren tjene tre poeng for runden og den røde spilleren vil tjene ingen.

Lengde på Match

Tabletop shuffleboard kamper består av en rekke rammer, vanligvis i en best-av-tre ramme eller best-of-fem ramme format. Lengden på rammen avhenger av om det er en single eller double kamp. I en single kamp, ​​den første spilleren til å tjene 11 poeng vinner rammen. En dobler lag må tjene 21 poeng for å vinne en ramme.