Brettspill som brukes til å undervise matematikk

Brettspill som brukes til å undervise matematikk


Spille spill og læring matematikk kan gå hånd i hånd. Noen brettspill lære matematiske ferdigheter og en rekke matematiske begreper, inkludert telling tall, lommepenger og identifisere geometriske former og mønstre. Chutes og leidere, sjakk, monopol og Hungry Hungry Hippos er brettspill som barna kan leke å bidra til å øke sine matematiske skarpsindighet.

Chutes og leidere

Chutes og leidere er et spill som lærer å telle. Hvis en spiller lander spillet sitt stykke på torget i bunnen av stigen, som representerer en god gjerning, flytter han opp stigen og fremover på brettet. Hvis en spiller lander spillet sitt stykke på en firkant på toppen av en sjakt, som representerer en dårlig gjerning, beveger spilleren ned sjakten og bakover på brettet.

Sjakk

Sjakk er et brettspill som lærer geometriske former og mønstre. Det tillater spillere å visualisere bevegelsesmønster mens du tenker på fremtidige trekk. Brikkene beveger seg i en rekke retninger. Biskopen flytter diagonalt. Tårnet flytter i en rett linje. Ridderen beveger seg i en "L" bevegelse, eller to plasser opp eller ned, og en over. Dronningen beveger seg i alle retninger. Kongen flytter en plass om gangen i alle retninger. Bonden kan flytte to plasser i utgangspunktet, men vanligvis beveger seg fremover en plass om gangen, flytte diagonalt bare når det tar en motspillers brikke.

Monopol

I Monopol, spillerne lære om penger og business. Hver spiller begynner spillet med $ 1500 for lekepenger. Som en spiller flytter sin brikke rundt på brettet, de spiller lander på eiendom som han kan kjøpe, selge eller leie, krever ham til å budsjettere pengene sine tilsvarende. På slutten av spillet, spilleren med mest penger vinner spillet. Spillet lærer også sannsynligheten som spillere forestille best mulig utfall av sine økonomiske valg.

Hungry Hungry Hippos

Hungry Hungry Hippos er et leketøy og et brettspill. Den lærer mindre barn å telle. Dette er en to-til-fire spillere. Hver spiller skyver deres flodhest hale, som forårsaker flodhesten hode til å gå videre og ta klinkekuler på brettet. Spilleren som griper flest kuler vinner spillet.