Bruker for Grapple

Grapple er en evne besatt av hver karakter i «Monday Night Combat». Dette gjøres ved å trykke på alternativknappen mens du bruker alle tegn sekundære våpen. The Gunner og Sniper har også kjempe som en av sine ferdigheter. Verdien grappling av varierer ut fra hvilke tegn som brukes.

Assassin

Grappling er den viktigste formen for lovbrudd for Assassin. Hun er også den eneste karakteren som kan gripe mens du bruker hennes primære våpen. I tillegg besitter hun en unik evne til å gjøre ekstra skade hvis hun strever en fiende bakfra. En av de viktigste strategiene for klassen er å bruke henne maskering evne til å snike seg innpå fienden spillere å gripe dem bakfra. The Assassin er i stand til grappling den Jackbot, som er den mest effektive måten å skade det. Oppgradering av Assassin ferdigheter til nivå tre øker mengden av skade Assassin gripeklo angrep gjør.

Snikskytter

Snikskytteren er hovedsakelig en lang klasse. Gripe er en siste linje av kort hold forsvar. Snikskytteren er grapple kaster fienden når hans grip ferdigheter er oppgradert til minst nivå to. Det gjør ham til tidvis umiddelbart drepe med gripe ved å kaste hans mål av scenen. Snikskytteren er den eneste klassen i tillegg til Assassin som kan gripe en Jackbot. Dette tillater ham å drepe en Jackbot like raskt som Assassin. Imidlertid mangler Sniper hastigheten eller maskering evne til Assassin, noe som gjør det vanskeligere for ham å komme nær nok til en Jackbot å gripe den.

Artillerist

The Gunners gripe tillater ham å kaste fiender når oppgradert til minst nivå to. Det fungerer også som en siste linje i nær varierte forsvar for en Gunner. Det er en mindre praktisk alternativ enn Sniper versjon. The Gunner er mye tregere enn Sniper, som gjør det vanskelig å komme innen rekkevidde for å utføre en klo. The Gunner har også en annen ferdighet, Slam, som også fungerer som en siste linje i nær varierte forsvar. Slam er vanligvis foretrukket fordi den har lengre rekkevidde og treffer fiender i alle retninger rundt Gunner.

andre tegn

Grapple er ikke så effektiv for de andre klassene. Det er et alternativ for Assault, Support og Tank når du er i nærheten av hverandre, men det er ingen store incitament til å bruke den. The Assault kan kaste fiender etter oppgradering hans Charge ferdigheter, som kan brukes på en mye lengre rekkevidde enn gripe. Støtte hagle bør fullføre de fleste motstandere av før han kommer inn i gripeområdet. The Tank er den eneste karakteren som har en klo som kaster en motstander uten å oppgradere en ferdighet. Dette kan tillate ham å kaste motstandere av scenen for en umiddelbar drepe. Men dette er vanligvis upraktisk fordi Tank er den tregeste karakter og de fleste spillerne å unngå å komme i nærheten av Tank på grunn av hans kraftig, men kort rekkevidde jet pistol.