Bygge & Engineering Games

Bygge & Engineering Games


Videospill er en populær form for underholdning, kjører spillerne til å oppnå mål og presse seg til å vinne til tross for lengre perioder det vanligvis tar å fullføre dem. Dataspill har utviklet seg gjennom årene, og dermed bli mer spennende enn noen gang før. Opprette videospill, men er ikke lett. Gjennom hele prosessen med etableringen, spill måtte gjennomgå flere stadier av utvikling før spillere kan nyte det ferdige produktet.

Character Building

Det første trinnet i å bygge et videospill er etableringen av tegn. Tegnene fungerer som spillerens representasjon i spillet, og de brukes til nesten alle tider i løpet av gjennomsnittlig spillet. Tegn er utviklet enten fra en allerede eksisterende historie (tegneserie bøker / tegneserier / filmer), eller laget fra bunnen av og brakt til liv av spillet designere. Disse tegnene er trukket og skannes på en datamaskin, og etterpå de er tilpasset med flere kontrollpunkter som kan senere kontrolleres av spilleren. Når du er ferdig, blir de komplimentert med lag av huden og tekstur.

Legge Motion

Som tidligere nevnt, blir tegnene gitt kontrollpunkter, og på dette trinn blir de marionettene som håndteres av spillkommandoer. Tegnene blir deretter forsiktig rørt opp med bevegelseseffekter ved hjelp av ulike teknikker, inkludert å legge menneskelige bevegelser som er tatt med spesielle sensorer som er tilordnet de utpekte kontrollpunkter. Alle disse bevegelsene er senere kartlagt på til karakteren kropp for å tillate livaktig bevegelse i tegnene.

Miljø

De fleste spill har miljøer som består av polygoner og pakket med ulike bilder på alle sider. Denne prosessen kalles teksturtilordning, og det resulterer i svært detaljerte 3D-innstillinger som skal gjøre spilleren føler at han spiller på en nøyaktig og naturtro miljø.

Coding

Kodingen bringer alle spillets elementer sammen. Det er gjort mulig av en datamaskin språk som dirigerer og styrer alle deler av spillet. Den mest brukte dataspråk i videospill er programmeringsspråket C, kombinert med en 3-D motor. Kunstig intelligens brukes til å etablere logikk og fysikk mellom tegnene og spillverdenen for å skape en jevn spillopplevelse.

testing

Når et spill er ferdig, gjennomgår det en rekke tester for å rette opp eventuelle feil, vanligvis referert til som "bugs". Den første fasen av testing er "alpha" versjon, og etterfølges av "beta" versjon, hvor et bredere spekter av testere (som kan inkludere publikum) sjekke ut spillet og rapportere eventuelle feil som kan ha glidd av i alpha test. Når produsentene av spillet er fornøyd, er det da pakket, markedsført, og endelig lansert for offentligheten.