Card Game Regler for australske Rummy

Card Game Regler for australske Rummy


Australian Rummy, også kalt Australian Fire-Handed 500, er et kortspill som ligner på spill til Euchre og Rummy 500. Spillet er ment for to lag med to spillere - totalt fire spillere. Lag partnere sitte overfor hverandre og gjøre bud sammen om hvor mange triks de forventer å vinne i hånden.

Preparat

Få dekk klar for spill ved å fjerne toere og treere fra dekk, samt fire av klubbene og fire av spader. La en av jokere i kortstokken og stokke kortene. Deal 10 kort til hver av spillerne. Forhandleren bør også plassere tre kort med billedsiden ned ved siden av dekk - dette kalles en "pus".

budgivning

Når kortene er delt ut, hvert lag av to spillere som gjør sitt bud for hånden. Bud hvor mange triks (minimum av seks) av en viss sort teamet vil ta i hånden. Budgivning seks spar betyr at du og partneren din plan for å vinne minst seks triks med spader som trumfer. Samtidig som bud, bør du oppbevare følgende kortverdiene i tankene:

--Non-Trumfkort spenner fra fire som det laveste kortet til ess som høyeste kortet

--Trump Kortene varierer fra fire som det laveste kortet til ess som den fjerde høyeste kortet. De tre høyeste trumfkort fra høy til lav verdi er jokeren, kontakten på trumf farge, og jack som har samme farge som trumf farge

Spilleren til venstre for giveren gjør det første budet. Han kan også velge å passere. Spilleren til venstre kan da by høyere eller pass. Budet sirkler inntil tre spillere har valgt å passere. Drakten bud av gjenværende spilleren som ikke bestod laget trumf for hånden. Denne spilleren legger også pus i hånden og forkaster tre kort.

Spillere kan også by "høy" eller "lav-kort trumf" samt "null play", som forklart i spille hånden delen.

Spille Hånd

Spilleren til venstre for spilleren som vant det første budet begynner hånd ved å legge et kort med forsiden opp i sentrum. Game-play sirkler med klokken. De andre spillerne må legge kortene i samme farge - hvis en spiller ikke har et kort i samme farge, kan han legge et kort av en annen farge.

Spilleren med det høyeste kortet av drakten som ble lagt i utgangspunktet, eller med det høyeste trumfkortet, vinner utslaget. Spilleren som vinner knep fører (legger henne kortet ned først) for neste triks. Spillet fortsetter på denne måten til du kjører ut av kortene på hånden.

I tilfelle av en "high card trumf" eller et "lavt kort trumf" samtale vinne det første budet, det er ikke en trumf farge; i stedet, spilleren med den høye eller lave kort vinner trikset med Joker som det høyeste kortet. I tilfelle av en null lek bud vinner, partner av bid-vinneren forkaster hånden, og budet-vinneren forsøkte å spille hånden uten å vinne noen triks.

scoring

Når hånden er ferdig, hvis det laget som vant anbudet tar antall triks som de bud, så de får verdien av tilbudet som de gjorde. Følgende er en liste over det punktet verdier for bud:

Budet for spader er verdt 60 poeng for seks triks, pluss ytterligere 60 poeng for hver ekstra triks. Syv triks ville være verdt 120; åtte triks, 180, etc. Verdien for klubbene er 70 poeng; diamanter, 80; og hjerter, 90.

--Bids For høyt eller lavt kort trumf og for null lek er 200 poeng hver.

--Barnespill Hvert triks tatt som overgår det første budet, får bid-vinnende laget ytterligere 10 poeng. Hvis dette laget ikke gjør sitt bud, da de mister den totale poengverdien for deres bud. Hvis deres bud var seks spader og de tok bare fem spade triks, ville de trekke 60 poeng fra deres totale poengsum. Negative score er mulig.

--Rommet Lag som ikke vinner det første budet får kun 10 poeng for hver knep som de vant i løpet av hånden.

--Rommet Team som oppnår 500 poeng først vinner spillet.