Catch Phrase spillet ideer

Catch Phrase spillet ideer


Catch Phrase er et ord gjettelek distribuert av Hasbro. I spillet, prøver en spiller for å hjelpe sine lagkamerater gjette et bestemt ord eller en setning uten å si noen del av målet setning, bokstav det begynner med eller noen ord som rimer med det. Du kan lage dine egne varianter hvis du liker ords gjetter spill, men ikke egen Catch Phrase.

ordbok Guessing

Kanskje den enkleste måten å generere ord for en hjemmelaget ord gjettelek er å plukke ord tilfeldig ut av en lommeordbok. Sett en timer for et par minutter og sete spillere slik at de veksler med team. Når en spiller får ordlisten, bør hun blar gjennom det, velge et ord, prøv å få hennes team å gjette det, og deretter gi den videre når de gjør. Teamet som ikke innehar ordlisten når timeren ringer får ett poeng.

tema ord

Denne variasjonen fungerer best for spesifikke hendelser som en fjerdedel av juli part, baby shower, utdrikningslag eller utdrikkingslag. Lag en liste over ord som samsvarer med temaet for festen. En fjerde av juli part, for eksempel, kan ha ord og fraser som "flagg", "rødt, hvitt og blått", "Declaration of Independence» og «fyrverkeri». For å holde en spiller fra å vite alle svarene på forhånd, har noen som ikke vil spille spillet generere listen, eller gi alle spillerne 10 minutter til privat generere ord i begynnelsen av spillet.

Low-Speed ​​Variant

Noen mennesker foretrekker en mer kontemplativ versjon av spillet. I lav hastighet variant, har hver spiller bare ett forsøk på å plukke målet ord. Sett en timer i fem minutter, etter som alle som ikke har gjettet mister sin sjanse. Hver spiller kan be opp til tre spørsmål før gjette, og kan gjøre henne gjette når som helst. En riktig gjetning tjener describer ett poeng og guesser to punkter. Spillere sende inn sine gjetninger privat på papir. For en mer strategisk variant, spillerne gjette høyt og et riktig gjetning avslutter runden.

Word Chain

Målet med denne varianten er å opprette en gratis-assosiativ kjede som slutter med target ord. Hver runde har en guesser og en describer, med de andre spillerne som danner juryen. Den describer og juryen vet målet ordet. Plukke en tilfeldig ord til å begynne med, det guesser og describer alternative ett ord frie assosiasjoner med det siste ordet sagt. Den describer mål er å plukke ord som styrer guesser kjede av assosiasjoner til målet ord. Juryen kan nedlegge veto mot ethvert ord som er for mye av et sprang fra ordet før.