Character Creation Rollespill

Character Creation Rollespill


RPG står for & ldquo; rollespill, & rdquo; en generell betegnelse for et spill der spilleren tar rollen som en representant karakter eller avatar. Disse spillene - som ofte finner sted i en fantasy setting - kommer i en rekke formater, fra rollespill spilt med blyant og papir, til rollespill som spilles på datamaskiner eller spillkonsoller. Noen rollespill krever at spillerne lage sine egne karakterer, definere så ulike egenskaper som utseende, personlighet og ferdigheter.

Huler og drager

Character Creation Rollespill

Dungeons and Dragons foregår i en fantasy setting.

Dungeons and Dragons, skapt av Gary Gygax i 1973, etablerer formatet på rollespill. Spillet i Dungeons and Dragons er en sosial opplevelse, som krever høyst noen penner og litt papir og minst fantasien til spillerne. A & ldquo; Dungeon Master & rdquo; salg fantasy rollespill eventyr, fortællende søken, holder hemmelige kart og spille rollene til ikke-spillbare figurer. Før spillerne kan delta i spillet, må de lage egne figurer som personligheter og ferdigheter de vil vedta i spillet. Hver figur kommer fra en annen rase - som menneske, dverg eller Halfling - og Garners ferdigheter som styrke, intelligens, fingerferdighet og karisma bestemmes av kast av en terning. Personlighetstrekk er bestemt på samme måte, herunder slike omfattende attributter som allergier, fargeblindhet, fanatisme og fobier. Tegn ta på klasser med individuelle ferdigheter, som for eksempel jagerfly, tyver og geistlige. Når du starter spillet, spillerne velger et navn for deres karakter etablering og kan også spille rollen ved å anta hans eller hennes personlighet.

Falle ut

Character Creation Rollespill

I Fallout, egendefinerte karakterer utforske en post-atom verden.

Fallout-serien startet i 1997 som et spill RPG for den personlige datamaskinen plattformen fra utvikler Interplay. En rekke spin-offs og Fallout 2 fulgte i 1998, mens Bethesda Softworks, LLC, utgitt Fallout 3 for PC, Xbox 360 og PlayStation 3-plattformene i 2008. Fallout setter spillerne i skoene til en overlevende i en post-apokalyptisk innstilling , slik at spillere kan utforske en ødelagt verden i sitt eget tempo via fri form spillet. Før du tar fatt på sin rollespill reise, spillere begynner hvert spill ved å opprette et tegn. Spillere velge et navn, kjønn og rase før å bruke et begrenset antall poeng for å fastslå tegnattributter som karma, styrke, utholdenhet og intelligens. Spillerne må også bestemme ferdighetene til en opprettet karakter, herunder kompetanse på områder som vitenskap, våpen, kamp, ​​sniking og medisin. Disse egenskapene påvirker karakterene som de utforske, slåss, kommunisere og samhandle i spillet & rsquo; s ekspansiv post-apokalyptisk miljø.

Masseeffekt

Character Creation Rollespill

Mass Effect er en historie-tung science fiction rollespill.

Utviklere BioWare stede Mass Effect, en science fiction datarollespill serien for PC og Xbox 360 formater. Opp til sitt andre oppføring i 2010, setter Mass Effect spillere i skoene til Commander Shepherd, den militære lederen av en skvadron av intergalaktiske helter. Hver spiller & rsquo; s Commander Shepherd er forskjellig fra den neste; Spillet har en grundig fysisk skapelse aspekt, der spillerne bestemme detaljerte fysiske utseendet deres mannlige eller kvinnelige karakterer. Spillere tilordne attributter som militær spesialisering, kampstyrker, talenter og svakheter. Hver karakter har også en klasse type; noen er bedre på våpen og kamp, ​​andre fokuserer på mentale evner. I tillegg skal hver skapte karakter har en psykologisk profil som påvirker hvordan karakteren reagerer på avgjørende punkter i spillet & rsquo; s historie, støpe hendelser og potensielt endre spillet & rsquo; s endelige utfallet.