Circle Time Aktiviteter for mottak

Circle Time Aktiviteter for mottak


Enten det er et kontor mottak eller en bryllupsfeiring, det finnes tilfeller hvor mange mennesker kommer sammen som ikke alle kjenner hverandre. Uansett tilfelle, er det flere aktiviteter og spill folk i alle aldre kan spille for å bryte isen og bli kjent med hverandre litt bedre.

Ser du på meg?

For denne aktiviteten, er ett medlem av gruppen valgt som ringer. Resten av spillerne sitte i en sirkel med hodet ned. Når den som ringer sier "Klar, ferdig, se" hver spiller ser opp på en bestemt person i sirkelen. Hvis denne personen er å se på den samme spilleren, og dermed gjør øyekontakt, de to spillerne er ute. De kan presentere seg for hverandre hvis de ikke kjenner hverandre fra før. De forlater sirkelen og spillet fortsetter. De siste to personer i sirkelen er vinnerne og kan velge den neste som ringer.

Ikke gjør det jeg gjør

For denne aktiviteten, spillerne samles i en sirkel og en spiller begynner. Han sier en handling (for eksempel "Klapp i hendene"), men utfører en annen handling (for eksempel dans på plass). Spilleren til høyre for ham deretter utfører handlingen den siste spilleren sagt, ikke den han gjorde. Som han utfører denne handlingen (i dette tilfellet, klappet i hendene), sier han en annen handling (for eksempel "Stomp føttene"). Spillet fortsetter i høyt tempo. Når en spiller gjør feil handling eller ikke kan tenke på en ny handling, er han ute. Spillet fortsetter til bare én spiller er igjen.

Hva moren min liker

For dette spillet, er en person leder og vet hemmeligheten til spillet mens alle andre er uvitende. Hver spiller i sirkelen gjør en uttalelse som følger dette mønsteret: "Mamma elsker __ men hater __." Lederen vil si «True" eller "False" i dette utsagnet som spillerne prøver å finne ut hva mønsteret er. For eksempel kan lederen velger å si «True" når bokstaven "T" er brukt i den første elementet, men ikke i den andre, når det første elementet er en drink og den andre er mat, eller når det første elementet er varmt og den andre er kaldt. Den første spilleren til å gjette riktig mønster vinner og blir den neste lederen.

dyrelyder

Først velger en spiller å være "It" og en spiller å være leder. Alle spillere sitte i en sirkel unntatt "It" og lederen, som står i midten. Lederen bind for øynene "It" og slår ham rundt i en langsom sirkel, skifter retning flere ganger. Når lederen stopper "det", "det" peker til en person i sirkelen og sier navnet på et dyr. Vedkommende må gjøre lyden som dyret gjør. "It" så gjetter hvem de nettopp har pekt på. Hvis han får det galt, fortsetter spillet. Hvis han får det riktig, så det spiller blir "It" og "It" blir sirkelen.