Civilization 2 Hint

Civilization 2 Hint


Civilization er et flott spill å spille hvis du liker strategi, historie og skape en nasjon. For å vinne spillet, har et land å erobre verden, eller være den første sivilisasjonen til å bygge et romskip og kunne lansere den. Dette kan være et komplisert spill og bruke noen strategier og tips vil hjelpe en spiller vinner.

Begynnelsen

Når spillet er første gang, umiddelbart bygge en by med nybygger ved en elv eller havet. Bygge byer av en vannkilde vil spare tid - du trenger ikke å bruke en arbeidstaker å bygge vanning. Det er også en god idé å bygge en by av ressurser; på den måten byen produserer mer handel og penger. Sørg for å ha en vei til ressursen fra byen din, eller ressurs kan ikke brukes.

Så snart den første byen er bygget, begynne å produsere nybyggere og krigere å eskortere hver nybygger. Aldri har en nybygger dra ut alene og ubeskyttet. Ha alltid minst en militær enhet i en by for forsvar.

Bygg dine byer tett sammen. Når en byer er bygget tett inntil hverandre, bli med de grenser. Når grensene er sluttet, vil byene produserer mye raskere. Også flere byer du har jo raskere din sivilisasjon vil vokse.

utnytte Workers

I begynnelsen av spillet, har de ansatte produserer veier som vil koble byer. På den måten, hvis du er under angrep, kan du få flere militære enheter til byen din i en hast. Du kan få inn penger ved å bygge gruver med de ansatte. Gode ​​steder å bygge en gruve er terreng med edelsteiner, sølv og gull.

Exploring the Country

Når du utforsker landskapet, aldri la nybygger til å lande på en hytte. Hyttene har ofte barbarer som bor der og vil automatisk ødelegge en nybygger. Ha alltid minst to enheter kartlegging landet. Det er en god idé å speide området før du sender ut en nybygger - ofte en speider vil oppdage en nabo sivilisasjon.

enheter

Du kan oppgradere en enhet bare hvis enheten er i en by. Husk at det vil koste penger å oppgradere. En av de beste underverk for å bygge er Leonardo verksted, fordi det vil oppgradere dine enheter uten kostnad, selv når ny teknologi blir oppdaget. Leonardos Workshop blir foreldet med oppdagelsen av bilen.

Administrere Cities

Alltid holde byen din glad for å unngå revolusjoner. En revolusjon vil fullstendig stoppe all produksjon i en by til du løser problemet. Du kan unngå en revolusjon ved å bygge templer, katedraler, coliseums, eller Michelangelos kapell og JS Bachs Cathedral. Ifølge Civilization fanatikere Center, den mest nyttige rart for glade borgere er JS Bachs Cathedral. JS Bachs Cathedral reduseres ulykkelige borgere av to for hver by og ikke blir foreldet når teknologiutviklingen som Michelangelo kapell.

Forsvare en by

Du bør aldri forlate en by ubeskyttet. Det er også en god idé å befeste en militærenhet i en by fordi det vil øke i feltet fra femti prosent. En by kan bedre beskyttet ved å bygge bymurene. En bymuren vil tredoble forsvaret med hver militær enhet. Du kan også bygge den kinesiske mur. Dette lurer vil gi hver av dine glade byer en bymur. The Great Wall tvinger også fiendtlige sivilisasjoner å tilby fred eller våpenhvile under en forhandling.

Handel og ressurser

Ha minst to arbeidere fra hver by bygge gruver. Gode ​​kilder for en gruve er elfenben, kull og kobber. Det er også andre ressurser som kan benyttes som hester, bøffel, krydder og vin. Når en by har etablert ressurser, umiddelbart begynne å bygge campingvogner for handel. En campingvogn kan ha opptil tre handelsruter pr byen. En campingvogn kan også etablere en handelsrute med vennlige nasjoner. Ganske ofte en campingvogn vil få en mye bedre pris for en ressurs med andre nasjoner heller i sitt eget land.

Mat

Det er viktig å ha nok mat til innbyggerne. Som nevnt, kan du lage mat ved bosetting i nærheten av en elv eller havet. Det er lurt å se etter fisk eller hvaler i havet og bygge en havn. Hvis en by ligger unna vann, kan en arbeidstaker vanne. Dette gjøres ved å bruke "jeg" -tasten. Kornmagasiner er også en god måte å hjelpe med matproduksjon. Hvis du har et kornkammer, er bare femti prosent av en by mat brukes når en by utvider seg og vokser.

traktatene

Vær forsiktig med å signere avtaler, fordi avtalen kan brytes. I tillegg, være tilbakeholdne med å dele kart, spesielt hvis du har reist mer av verden enn andre land. På samme token, aldri bryte en avtale. Universal Tips System sier at hvis du bryter en avtale vil du motta to svarte merker, bortsett fra når du er styrt av fundamentalisme eller har bygget Eiffeltårnet. For å gjøre en alliert, kan du ikke ha mer enn to svarte flekker.

stjele Kunnskap

Civilization gir deg en mulighet til å stjele kunnskap fra andre nasjoner. Du kan stjele kunnskap ved å sende en spion i et lands by eller ved å etablere kontakt ved å bygge en ambassade i deres hovedstad. Vær forsiktig, kan du opprette en fiende ved å stjele kunnskap.

Verdens underverker

Civilization tillater bare én av hver Lurer på å bli bygget. Hvert funn vil ta en viss mengde svinger før du kan gå videre til neste oppfinnelse.

I begynnelsen av spillet, noen av de første Wonders of the World tilgjengelig er hengende hager, the Colossus, pyramidene og den kinesiske mur. Husk at noen underverker bli foreldet med utvikling av visse fremskritt.

Beskytt alltid byer som som har en stor undring. Hvis en fiende får kontroll over en by, du ikke bare miste fordelene av Great Wonder, men fienden får kunnskap. For eksempel, hvis du skulle ha den kinesiske mur og miste det til en fiende du ville ikke lenger ha en bymur i alle dine byer.

Når du bygger en stor Wonder, sjekk hver by for å se hvor mange runder det vil ta å bygge. Hvor raskt det er noe som bygges vil variere avhengig av en by produksjonshastighet og størrelse. Å fremskynde prosessen med å bygge en stor undring, kan du bygge campingvogner og etablere en rute. Når en campingvogn går inn i en by som er å bygge en stor Wonder et alternativ for å bidra til å bygge de lurer vises.

Hvis du ikke er så avansert som andre nasjoner, en god rart å bygge er det store biblioteket. Med den store biblioteket, vil du umiddelbart motta noen sivilisasjon forhånd som er oppdaget av to andre sivilisasjoner.