COD Map Making Tutorial

COD Map Making Tutorial


Call of Duty er en topp selger førstepersons skytespill rekke spill som er tilgjengelig på tvers av mange spillplattformer som i 2010. De siste versjoner av denne serien er kjent ikke bare for sin gripende enspillerkampanje, men også for sin replay value gjennom multiplayer online-modus. Noe av det som gjør det mulig for replay verdien er muligheten for deg å lage dine egne kart via Call of Duty Radiant Utility. Med en grunnleggende forståelse av nytten grensesnitt og praksis, kan du lære å lage dine egne kart for flere å dele på Internett.

bruksanvisning

1 Klikk "Start", "Internet Explorer." Last ned og installer Call of Duty Radiant Utility (se lenke i Resources). Dobbeltklikk den kjørbare installasjonsfilen og følg instruksjonene på skjermen for å installere verktøyet. Når installasjonen er ferdig, dobbeltklikk for å kjøre Radiant Utility.

2 Klikk på "Edit" for å "Preferences" fra toppen rullegardinmenyen åpne opp verktøyet preferanse menyen. Klikk på "Browse ..." knappen og naviger til Call of Duty-mappen (vanligvis "C: \ Program Files \ Call of Duty \") og klikk på "CoDMP.exe" filen for å sette spillet banen korrekt. Klikk på "OK" -knappen for å lagre endringene dine preferanser.

3 Skissere den grunnleggende utformingen av kartet ditt på et stykke papir. Det er nyttig å planlegge og forstå grunnleggende flyt av trafikken som vil eksistere i kartet ditt, da dette vil gi rom for raskere etablering av et vellykket kartet i det lange løp.

4 Klikk på penselverktøyet ikonet fra verktøylinjen øverst for å aktivere verktøyet. Dette er den grunnleggende verktøy for objekt skapningen i Radiant Utility. Klikk og dra på den todimensjonale gitter view-port for å lage en boks for det første rommet på kartet. Objektet du opprettet vises i øverste høyre view-port som et 3D-objekt. Du kan endre objektets dimensjoner ved å klikke og dra i kantene av objektet i 2D-visning-port. Klikk på børsten du har opprettet ved å holde "Shift" og klikke på objektet.

5 Klikk på den øverste pull-down "Texture" -menyen. Klikk på en tekstur fra listen for å bruke tekstur til valgte objektet. Denne prosessen gjelder strukturen på alle flater av gjenstanden. Hvis du vil bruke en tekstur til et enkelt ansikt av et objekt, hold "Ctrl" og "Shift", og klikk deretter på ansiktet du ønsker å velge. Gjenta teksturering prosessen ved å klikke på en tekstur for å søke fra toppmenyen.

6 Lag vegger og resten av kartets rom ved å fortsette å bruke penselverktøyet. Endre høyden på boksen ved å trykke "Ctrl" og "Tab" sammen for å veksle mellom 2D-visning slik at du ser på en høyde på objektet. Klikk og dra den øverste kanten av veggen i 2D-visning-port for å justere objektet høyde. Når du er ferdig med å opprette objekter i kartet og bruke teksturer til dem, er du klar til å sette opp belysning i kartet.

7 Høyreklikk på nettet grensesnittet, og klikk "Light" fra høyreklikkmenyen. Dette setter et lys inn i kartet ditt. Klikk på lys og trykk "N." Dette bringer opp et eiendommer menyen for det valgte objektet. I denne menyen kan du justere farge, radius og andre viktige funksjoner for å justere effekten av lyset objektet du har opprettet.

8 Klikk på "File", "Export" fra toppen rullegardinmenyen for å eksportere kartet. Lagre den eksporterte kartet i din "Maps" -mappen på Call of Duty installasjon (vanligvis "C: \ Program Files \ Call of Duty \ Main \ Maps \").