Computer Business Strategy Games

Computer Business Strategy Games


Selv om dataspill har et rykte for vold og fantasy krigføring, er det en rekke alternativer som trekker på reelle utfordringer, som for eksempel å drive en bedrift. Spill i denne sjangeren spenner fra små-skala, avstøpning du som leder av en enkelt operasjon, til verdensomspennende, med deg ved roret i et stort internasjonalt konsern. Som med de fleste spillsjangre, finnes det også en rekke av realisme, noen vektlegger virkelige verden forretnings mekanikk mens andre fokuserer på å skape en hyggelig spillopplevelse.

kapitalismen II

Kapitalismen II er ment å hjelpe håpefulle gründere og ledere lære deres handel. Når spillet starter, eier du en liten skala virksomhet, og gjennom innsatsen til din ledelse, kan du dyrke denne småbedrifter i den største selskap i verden. Underveis vil du balansere bygging av nye anlegg og forskning av cutting-edge produkter med kravene til å opprettholde en internasjonal virksomhet. Markedsføring, økonomiforvaltning, og menneskelige ressurser spiller en avgjørende rolle i effektiv næringsutvikling.

Den kapitalistiske Spill

Må ikke forveksles med Capitalism II, bringer den kapitalistiske spillet utfordringen med stor-skala bedriftsøkonomi til Internett. Du spiller som en enkelt bedrift kjøp, produksjon og salg av ressurser til andre spillere online. Målet er å oppnå de høyeste inntektene utbyttet av alle spillere. Den kapitalistiske Spillet har forenklet markeds mekanikere slik at spillerne ikke trenger å forholde seg til utfordringen med å balansere de ulike avdelingene i deres selskap. I stedet faller spillet helt inn på arenaen for å kjøpe lavt, selger høy og gjøre de mest attraktive produkter for markedet.

SimTower

Utviklet av Maxis, skaperne av SimCity og The Sims, SimTower ventures unna nabolaget og urban ledelse til å fokusere helt og holdent på ett tårn. Du klarer dette tårnet, og målet er å leie sine mange etasjer til vellykkede bedrifter så din egen utleievirksomhet kan vokse. Selv om grafikken er tydelig datert i begynnelsen av 90-tallet, har de fortsatt effektivt representerer personer, rom og strukturer i spillet. Større tårnene vil få input av flere tusen brukere.