Cyberchase Games for Kids

PBS ' "Cyberchase" -serien fokuserer på en gruppe på tre Earth barn og en fugle cyborg (kollektivt kjent som Cybersquad) ved hjelp av matematikk og problemløsning ferdigheter til å kjempe onde figurer som Hacker, Buzz og Slett. Barn sette sin egen matematikk og problemløsning ferdigheter til å bruke spille mange "Cyberchase" -baserte spill på PBS Kids nettstedet.

"Cyberchase Squares"

"Cyberchase" legger en "Hollywood Squares" vri "Cyberchase Squares", hvor spillerne finner moteksempel til uttalelser. For hvert utsagn verten leser, åtte av de ni deltakerne svar passer utsagnet; en respons, men gjør påstanden ugyldig. Spillere flytte musen over de ni deltakerne til å se sine svar, velge en som er i strid med verts uttalelse. For eksempel, hvis uttalelsen sier at alle fugler kan fly, spillerne klikke på konkurrent hvis svaret trosser utsagnet.

Cyberchase Squares
http://pbskids.org/cyberchase/games/counterexamples/

"Logic Zoo"

Zoo dyr løpe løpsk etter "Cyberchase er" Hacker lar dem løs i "Logic Zoo." Spillere ser på dyrs egenskaper og returnere dem til sin rette penner. For eksempel, hvis ett område av zoo huser dyr som er brun i en penn og huser dyr som har korte ben i en annen penn, spillere drar dyr som sams noen av disse beskrivelsene til tilsvarende penn. For dyr som sams begge egenskaper, spillerne dra dem til pennen som ligger i midten av de to penner. Spillere drar dyr ikke passer enten kategorien til "Ytre" -delen.

Logic Zoo
http://pbskids.org/cyberchase/games/logic/

"Lykkestjerne"

"Cyberchase er" Jackie vert "Lucky Star" game show, der spillerne svare math-relaterte spørsmål. Den "Pick-a-Star" runde gir spillerne så mye tid som de trenger for å svare på flervalgsspørsmål. Spillerne tjener 100 poeng per riktig svar, bortsett fra når de velger "heldig stjerne," som de tjene alt fra 200 til 500 poeng. Den "Lightning Round" gir spillerne 60 sekunder på å løse så mange matematiske ligninger som mulig; spillere tjener 20 poeng for hvert riktig svar.

Lykkestjerne
http://pbskids.org/cyberchase/lucky_star/launch.html

"Mission: Magnetitt"

Spillere knekke koder for å stoppe "Cyberchase er" Hacker fra slippe magnetitt på Hovedkort Sentral i dette spillet. (Magnitite er et jernoksid som er den mest magnetiske av alle de naturlige forekommende mineraler på jorden.) Som spillerne matche tilsvarende bilder, Hacker løp for å fylle opp sin rakett med magnetitt. For å matche ekvivalenter, spillere klikk først en prosent, etterfulgt av tilsvarende fraksjon og deretter et tilsvarende bilde representasjon. Når spillerne matche alle ekvivalenter på skjermen, mister Hacker rakett alle sine drivstoff, og det neste nivået begynner.

Mission: Magnetitt
http://pbskids.org/cyberchase/games/percent/

"Oppskrifts quest"

Velge mellom seks figurer, sier en plass bil, spillere har åtte prøver å gjette mønstre i "Cyberchase" game "Oppskrifts Quest." Fire former - fra hvilken som helst kombinasjon - utgjør et mønster. Square ledetråder delt inn i fire trekanter vises på slutten av hvert mønster linje; hvis spillerne hadde ett eller flere figurer riktige i forrige mønster linje, vises den tilsvarende trekant (e) innenfor firkanten skyggelagt i. Hver trekant med kvadratet ledetråd er nummerert på en måte som gir deg ledetråder til hvordan å gjette mønsteret i for å fylle på torget.

mønster quest
http://pbskids.org/cyberchase/games/data/

"Railroad Repair"

Spillere hjelpe Cybersquad fylle hullene på Trans-Cyberspace jernbanen i "Railroad Repair". Ti reservespor holde antall tilsvarende stykker - for eksempel, har det første sporet ett stykke, mens den 10. spor har 10 stykker. Dersom jernbanen trenger fem stykker, spillere drar til jernbanen fem-banedel, eller en kombinasjon av spor som gjør fem stykker. Spillet slutter når spillerne har fylt ut all jernbane sin manglende deler og toget gjør det til stasjonen.

Railroad Repair
http://pbskids.org/cyberchase/games/decimals/