Daggerfall hint

"Daggerfall" er den andre i "Elder Scrolls» -serien av dataspill. Det er et rollespill (RPG) som inkluderer aspekter av nærkamp, ​​strategisk krigføring og magic spell skapelse. Det er en dyp karakterutviklingssystem og en rekke klaner og religioner som kan settes sammen for å få rykte poeng og legg ut på oppdrag.

The First Dungeon

Hver ny karakter må flykte fra pirat lasterom før han kan gå inn i hoveddelen av spillet. For å komme seg ut, følg passasjen på sørsiden av hulen til du kommer til en dør. Drep rotte inne i rommet og samle skatten haug, så gå opp trappene mot vest og ned korridoren til du kommer til døren på slutten. Åpne døren og ta betalt i å drepe bueskytter ved bordet før han kan skyte deg. Ta utstyret sitt, så gå ut av rommet ved nordenden. Gå rundt venstre side av trappen for å unngå skjelett kriger og se etter feilaktige område av veggen. Gå gjennom denne skjulte døren og opp trappene til balkongen. Sørover på balkongen og gå gjennom den første døren du ser til høyre. Det er et balltre, en rotte og en imp inne i dette siste rommet, men du trenger ikke å drepe dem for å gjøre det til avkjørselen på høyre vegg.

Combat Tips

Slashing og hakking angrep forårsake mest skade, men er ikke veldig nøyaktig. Hvis du har problemer med landing et angrep mot en rask bevegelse fiende, bruke mer skyvekraft og kuttet angrep. Bruk omgivelsene til din fordel når du er i kamp. Landing en ødeleggende slag vil føre fienden å rave tilbake noen føtter. Hvis han er på siden av en hylle, vil dette slå ham ut. Du kan også slå fiender inn i vegger, som legger til ytterligere skade på ditt angrep. Sjekk din motstander for endringer i sin holdning som tilsier at han er i ferd med å angripe deg. Det er vanligvis en liten forsinkelse, slik at du kan dart utenfor rekkevidde før han utfører sitt angrep.

Navigere i Dungeons

Bruk kartfunksjon for å holde fra å bli tapt. Den micromap øverst til venstre på skjermen viser en liten oversikt over hele fangehullet. Dungeon exit angis med en blå prikk og din nåværende posisjon angis med en rød prikk. Hovedskjermen viser deler av fangehullet som du allerede har utforsket og kartlagt. Dette gir deg en tredimensjonal visning som kan roteres når du går rundt hjørner, slik at du ikke får desorientert.

Se etter hemmelige dører som du gjør din vei gjennom fangehull. Veggen tekstur vises ofte litt forskjellig fra resten av rommet eller gangen. Du kan også oppdage hemmelige passasjer på kartskjermen hvis du har utforsket nærområdet.