De beste Open Source spillmotorer

De beste Open Source spillmotorer


Åpen kildekode spillmotorer er en flott måte å realisere din visjon for et spill uten overhead for å utvikle din egen motor fra bunnen av. Dette gjør at du kan fokusere på mer spesifikke funksjoner og eiendeler som gameplay, kunst, lyd og level design, snarere enn detaljene i software / hardware interaksjon. Å velge riktig motor fra starten vil sikre din design forventninger kan oppfylles på riktig måte.

Unreal Development Kit (UDK)

Den UDK er en fullverdig, åpen kildekode suite. Ikke bare gjør det inkluderer kildekoden for motoren, men den bruker også UnrealScript - et spesialisert skriptspråk laget spesielt for spillutvikling. Dette gjør det mulig å programmere spillet ditt i en lett-å-lære Java-basert språk uten å måtte forholde seg til "under panseret" C ++ programmeringsspråk. Følger med kildekoden er Unreal Editor, et kraftig verktøy som gjør det mulig for å animere modeller, redigere lyd og bygningsnivåer. Den UDK er gratis, og spillet kan distribueres gratis uten en lisens; Men må du kjøpe en lisens hvis du ønsker å selge spillet.

OGRE 3D

OGRE 3D er en åpen kildekode-motoren støttet av sin egen samfunnet. Brukere oppfordres til å sende inn patcher samt bruk patcher laget av andre medlemmer. Denne tilnærmingen gir raskere utviklingstid for redundante motor funksjoner. OGRE 3D bruker den MIT-lisens og er gratis; det er ikke nødvendig å kjøpe noe for å selge spillet. Ulempen med dette er en mangel på verktøy for å lage spillet - du lage dine egne utviklingsverktøy. Samfunnet gjør gi grafisk brukergrensesnitt (GUI) biblioteker for å fremskynde denne prosessen. Du vil også måtte være kjent med C ++ programmeringsspråk.

Irrlicht Engine

Den Irrlicht Engine er en åpen kildekode-spill utviklingsplattform som kombinerer mange nyttige funksjoner i én pakke. Den bruker zlib lisensen, som gjør det mulig for alle å distribuere spillet uten å betale noen avgifter. Som trollet motor, den har en utviklermiljøet som stadig gjør og slippe oppdateringer. Bygget ved hjelp av C ++ språket, Irrlicht Engine har allerede lydredigeringsfunksjoner og verden bygningen verktøy, slik at du kan fokusere på å skape innhold i stedet for å lage dine egne verktøy helt fra starten.

Delta3D

Delta3D er en åpen kildekode-spillmotor med en mager mot simuleringer. Rett ut av boksen det inkluderer støtte for High Level Architecture (HLA), Etter Handling omtale (AAR), stor skala terreng støtte, og SCORM Learning Management System (LMS) integrasjon. Disse teknologiene gjør det ideelt egnet for simulering opprettelse og utvikling, og Delta3D området selv hevder at programvaren har blitt brukt i applikasjoner av det amerikanske forsvarsdepartementet. Som OGRE 3D, inneholder pakken aller nødvendigste som du vil bygge opp din egen utviklingsmiljø. Som med andre åpen kildekode-motorer kan du finne biblioteker som er opprettet av andre brukere som vil redusere utviklingstiden. Delta3D bruker også C ++ språket. Lisensiert under GNU Lesser General Public License (LGPL), spill laget med Delta3D er fritt distribueres.